عملیات اجرایی " هشت پروژه آبرسانی " در استان اصفهان آغاز می‌شود
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان از اجرای هشت پروژه آبرسانی در این استان همزمان با هفته دولت سالجاری خبر داد.

حسین اکبریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هزینه اجرای این پروژه‌ها را ۲ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها توسط آبفای استان اصفهان با هدف جهاد خدمت رسانی و آبرسانی پایدار به شهرها و روستاها صورت می‌گیرد.

وی آبرسانی به مجتمع روستایی زرکان میمه شامل روستاهای موته، لایبید، لوشاب و حسن رباط را یکی از مهم ترین این پروژه ها دانست و افزود: این طرح با هزینه اجرایی ۷۰۰ میلیارد ریال، پنج هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد و برای اجرای آن یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی، یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۰ لیتر در ثانیه و ۳۰ کیلومتر خط انتقال نیاز است.

مدیرعامل آبفا اصفهان افزود: آبرسانی به روستاهای مجتمع اشن گلدره مهردشت نجف آباد با هزینه اجرایی ۶۰۰ میلیارد ریال یکی دیگر از این طرح هاست که سه هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و برای اجرای آن یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۵ لیتر در ثانیه و ۱۵ کیلومتر خط انتقال اجرا خواهد شد.

اکبریان ادامه داد: احداث مخزن ذخیره آب پنج هزار مترمکعبی شهرهای سده ورنامخواست لنجان با هزینه اجرایی ۷۰۰ میلیارد ریال طرح دیگر در دست اجراست که با ۶ کیلومتر خط انتقال و مخزن، ۴۵ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی گفت: تقویت فشار مناطق شهر اصفهان با اجرای رینگ خطوط انتقال آب در خیابان ها و محلات ارغوانیه، مولوی، چمران، باهنر و صادقی با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال و جمعیت تحت پوشش ۶۰ هزار نفر با ۶ کیلومتر خط انتقال را در دستور کار داریم.

مدیرعامل آبفا اصفهان خاطرنشان کرد: حفر و تجهیز چاه و احداث خط انتقال آب روستای قائم آباد، احداث مخزن ذخیره آب روستای قهساره اردستان، خط انتقال شهر خور با ۶ هزار و ۷۶۵ نفر جمعیت تحت پوشش و ۸.۵ کیلومتر خط انتقال و آب شیرین کن مهرجان و عروسان گلستان نخلستان خور و بیابانک از دیگر پروژ های هفته دولت در استان اصفهان است.

دوم تا هشتم شهریور بعنوان "هفته دولت" نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha