۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85205487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عاملان قتل مسلحانه در ریگان دستگیر شدند

۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85205487
عاملان قتل مسلحانه در ریگان دستگیر شدند

کرمان - ایرنا - رییس دادگستری ریگان گفت: متهمان پرونده قتل مسلحانه روستای شریک‌آباد از توابع این شهرستان که ۲ فرد بی‌گناه را به قتل رسانده و یک کودک و یک زن را نیز مجروح کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان، جواد دهقان افزود: پس از تلاش و رایزنی های جدی دادگستری ریگان و همت و همکاری سران طوایف و ریش سفیدان و به حرمت و عزت دستگاه قضا، متهمان تحویل دادگستری شدند.

وی بیان کرد: از ابتدای این پرونده دستگاه قضایی صحبت های تعاملی و سازنده ای با ریش سفیدان و سران طوایف داشته است که این امر موجب شد هفته گذشته معاون در قتل نیز به دستگاه قضایی شهرستان ریگان تحویل داده شود.

این مقام قضایی با توضیح اینکه متهمان بلافاصله تحویل پلیس آگاهی شهرستان ریگان شدند اظهار داشت: به این پرونده به صورت ویژه، بدون نوبت و به صورت قاطع رسیدگی خواهیم کرد.

رییس دادگستری شهرستان ریگان در پایان گفت: این خبر مسرت بخش، مردم شریف و نجیب ریگان را خوشحال کرده و امنیت روانی را به جامعه برگردانده است.

قاتل ریگانی به عشق امام حسین (ع) مورد عفو قرار گرفت

رییس دادگستری ریگان همچنین با اشاره به پرونده ای دیگر گفت: همزمان با ماه محرم و صفر اولین فرد در ریگان با اعلام گذشت اولیا دم و پیوستن به پویش "به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم" از قصاص رهایی یافت.

جواد دهقان افزود: این اقدام خداپسندانه در پی تلاش های اعضا شوراهای حل اختلاف شهرستان ریگان و با میانجی گری های معتمدان و ریش سفیدان و تشکیل جلسات مکرر صلح و سازش بین طرفین این پرونده برقرار و خانواده مقتول با اعلام رضایت و بخشش قاتل و به حرمت خون امام حسین (ع) به این جوان نادم زندگی مجدد اهدا کردند و این پرونده با صلح و سازش مختومه شد.

وی اظهار داشت: امام حسین (ع) مظهر صبر و گذشت در برابر خطاکاران بود و از جمله مربیان آسمانی است که پیروی واقعی از سیره عملی و اخلاقی آن حضرت سعادت فرد و جامعه را تضمین می کند و آنان را به سجایای اخلاقی و فضایل انسانی می رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha