۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبر: 85205540
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت رسانه چینی از فرسایشی شدن جنگ اوکراین

۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبر: 85205540
روایت رسانه چینی از فرسایشی شدن جنگ اوکراین

تهران- ایرنا - کارشناسان چینی معتقدند طی هفته های گذشته باوجود اینکه جنگ در خطوط مقدم جبهه جنگ میان روسیه و اوکراین ادامه داشته و ده ها نبرد از مناطق خطوط مقدم گزارش شده و فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و سایر اهداف در هر دو کشور مورد حمله قرار گرفتند اما هیچ طرفی توانایی زیادی برای تغییر روند جنگ نداشته، چنانچه این جنگ به جنگی فرسایشی تبدیل شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از گلوبال تایمز، کارشناسان چینی تاکید دارند که جنگ اوکراین با توجه به اینکه هیچ کدام از دو طرف احتمال پیشرفت زیادی ندارند، وارد مرحله فرسایشی شده است. با وجود این به نظر می رسد جنگ همچنان برای زمانی طولانی ادامه پیدا کند، مگر این که نقطه عطفی مهم در این میان ظاهر شود.

براساس اطلاعات خبرگزاری تاس روز گذشته فرودگاه های دوموددوف و ونوکوف مسکو پروازهای ورودی و خروجی را به حالت تعویق درآوردند. گمانه زنی ها نشان می دهد این تعویق مرتبط با تهدید حمله پهپادی بوده است.

سونگ ژونگ پینگ کارشناس نظامی چینی معتقد است به هرحال تغییری قابل توجه در این میان، گسترش جبهه جنگ به سوی خاک روسیه است. وی در مصاحبه با گلوبال تایمز گفت : «این شرایط غیرقابل اجتناب است چرا که اوکراین به دنبال سلاح های دور برد بیشتری از جمله پهپاد، موشک های ضد هوایی اصلاح شده و موشک های کروز بوده است. این سلاح ها توانایی حمله به اهداف در روسیه را در آینده افزایش خواهند داد.»

وزارت دفاع روسیه اوایل روز گذشته از حملات پهپادی ناگهانی اوکراین به مناطقی در مسکو، نوگورود واقع در شمال غربی پایتخت روسیه و بلگورو که مرز میان روسیه و اوکراین است خبر داد. در حله پهپادی به ایستگاه قطاری در کورسک واقع در غرب روسیه ۵ نفر زخمی شدند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت روز شنبه نیز در جریان حمله موشکی روسیه به میدان مرکزی شهر چرنیهیف واقع در شمال اوکراین ۷ نفر کشته و ۱۴۴ نفر مجروح شدند.

در همین حال وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد نیروی هوایی ۲۳ هواپیمای بدون سرنشین اوکراین را نابود کرده است و روز گذشته از انهدام تجهیزات جنگی واحد خمپاره انداز اوکراین در نزدیکی کوپیانسک خبر داد که منجر به عقب راندن حمله اوکراین در زاپروژی و نابودی بیش از ۱۵ جنگنده اوکراینی در خرسون شده است.

کوئی هنگ از مرکز تحقیقات مطالعات روسیه در دانشگاه شرق چین در مصاحبه با خبرنگاران گفت از پیشروی های اخیر روشن است که هیچ طرفی توانایی تغییر اوضاع جنگ اوکراین را ندارد. وی با توصیف ورود جنگ به مرحله فرسایشی گفت هیچ کدام از طرفین احتمال ایجاد تغییری بزرگ و یا پیشرفت بیشتر ندارند و تنها به خسته کردن یکدیگر امیدوارند.

وی افزود به هرحال ارتش اوکراین به اندازه کافی قوی نیست که پیشرفت غیرمنتظره و رو به جلویی داشته باشد.

کارشناسان باور دارند این جنگ طولانی خواهد شد، چرا که دو طرف توانایی رسیدن به اجماع درباره مناطق مورد مناقشه ندارند و غرب به رهبری آمریکا نیز امیدوار است از اوکراین برای پایین کشیدن و تضعیف روسیه استفاده کند. سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه گفت غرب علاقه ای به مذاکره با مسکو درباره مسئله اوکراین ندارد.

باوجود این افزایش تنش میان روسیه و اوکراین بر رفتار امریکا و ناتو تاثیر خواهد گذاشت. اگر آمریکا و ناتو سلاح های دور برد بیشتر برای اوکراین فراهم کنند مناقشه نظامی میان روسیه و اوکراین افزایش خواهد یاف. اگر امریکا و ناتو تصمیم به مداخله مستقیم بگیرند تنش و جنگ به تمام قاره اروپا کشیده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha