۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85205544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶هزار روستای کشور در برنامه تامین آب آشامیدنی سالم قرار گرفت

یاسوج - ایرناَ-معاون جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: ۱۶هزار روستای مناطق مختلف کشور در برنامه تامین آب آشامیدنی سالم در دولت سیزدهم قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، مهدی خان احمدی روز دوشنبه در بازدید از پروژه های جهاد آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برای اجرای طرح های جهاد آبرسانی در کشور ۲ فاز تعریف شده، در فاز نخست ۱۰ هزار روستا و در فاز دوم نیز آبرسانی به ۶ هزار روستا در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد:در قالب اجرای طرح های جهاد آبرسانی در کشور تاکنون بیش از ۲هزار و ۵۰۰ روستای استان های سراسر کشور آبرسانی شده است.

خان احمدی تصریح کرد:بخشی از این روستاها مواجه با تنش و کمبود آب است که با اصلاح و بازسازی تاسیسات آب از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند و بخشی دیگر از روستاهای مذکور فاقد آب هستند که با اجرای تاسیسات آبرسانی تامین آب شده است.

وی عنوان کرد: با استفاده از همه ظرفیت ها و تامین مالی به موقع پروژه‌ها امید داریم تا پایان دولت سیزدهم ساکنان ۱۶ هزار روستای سراسر کشور از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شوند.

خان احمدی ادامه داد: متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد با وجود منابع تامین آب مناسب برخی از روستاها با کمبود جدی آب مواجه هستند که لازم است اهتمام جدی تری برای آبرسانی به این روستاها در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد:در این استان نیز پروژه هایی در دو فاز تعریف شده که در فاز اول ۲۴۳ روستا برنامه ریزی شده و از این تعداد ۹۸ روستا به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

معاون جهاد آبرسانی وزارت نیرو تصریح کرد: اجرای ۴۳ کیلومتر خط انتقال، ۱۹۸ کیلومتر شبکه توزیع آب و همچنین افزایش یک هزار و ۲۳۵ متر مکعبی مخازن آب روستایی مناطق محروم برای پایدار سازی آب جمعیتی بیش از ۲۱ هزار نفر بخشی از عملیات اجرایی پروژه های تکمیل شده جهاد آبرسانی این استان است.

خان احمدی افزود اسفند ماه سال گذشته مجمع خیران آبرسانی کشور ایجاد شد و تاکنون در ۲۵ استان مجمع خیران تشکیل شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید در منطقه چین از توابع شهرستان بویراحمد گفت: روستاهای شهید برهمند، شهید عدالت منش و یزدان پناه ، طوف ، ده خل و دسیری از روستاهای منطقه چین و لوداب با مشکل تأمین آب مواجه هستند.

امید صالحی افزود: اگرچه آبرسانی سیار در این منطقه صورت می گیرد اما مردم مشکلاتی دارند و ما وظیفه خودمان می دانیم که با رفع معارض طبق وظیفه آب پایدار را به مردم این روستاها برسانیم.

صالحی بیان کرد: برای حل مشکل این روستاها خط انتقال چهار و نیم کیلومتری و مخزن آب نیاز است که به زودی با تأمین تجهیزات عملیات اجرایی آن آغار می شود و به یاری خدا مشکل ۱۳ روستای مناطق چین و لوداب مرتفع می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha