۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۳۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85205580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح‌های جدید کشاورزی خراسان‌شمالی برای بیش از هزار نفر اشتغال ایجاد کرد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲۱ طرح جدید در بخش‌های مختلف کشاورزی این استان آماده بهره‌برداری است که برای هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

محمد محمدزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر طرح های قابل افتتاح؛ ۲ طرح نیز در هفته دولت کلنگ زنی می شود که در مجموع تعداد طرح های قابل بهره برداری و افتتاح به ۲۳ طرح می رسد.

به گفته وی؛ سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۲۱ طرح هزینه شده است و در مجموع یک هزار و ۲۰۸ خانوار نیز از خدمات اشتغال این طرح‌ها بهره‌مند می شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خصوص ۲ طرحی که به مناسبت هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد گفت: ۹۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها نیاز است که برای ۶۰۵ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و همچنین یک هزار و ۸۷ خانوار نیز از آن بهره مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: در مجموع طرح ها ۱۲ طرح در حوزه آب و خاک، پنج طرح دام و طیور، چهار طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی، یک طرح ساخت گلخانه و یک طرح نیز پشتیبانی است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha