عزیزی: به دنبال میزبانی از مسابقات فیوچرز جدیدی در ایران هستیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تنیس، گفت: از آن‌جایی که تسهیل کسب امتیاز و بالا رفتن جایگاه تنیسورهای ایرانی یکی از اهداف مهم است، در حال برنامه‌ریزی برای کسب میزبان از مسابقات فیوچرز جدیدی هستیم.

داوود عزیزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص مسابقات در حال برگزاری تنیس در ایران اظهار داشت: در حال برگزاری مسابقات گرید A آسیا هستیم و منتظریم ببینیم که چند نفر از نفرات ما می‌توانند در این مسابقات پیروز شوند. این مسابقات تور تنیس زیر ۱۴ سال آسیا است و ورزشکارانی که می‌خواهند مسیر حرفه‌ای را شروع کنند باید از این رقابت‌ها شروع کنند. مسابقات زیر ۱۸ سال را در ارومیه داریم و پس از آن در استان‌های البرز و تهران نیز همین رقابت‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از آن‌جایی که تسهیل کسب امتیاز و بالا رفتن جایگاه تنیسورهای ایرانی یکی از اهداف مهم است، در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم هستیم تا میزبان مسابقات فیوچرز جدیدی باشیم و ورزشکاران بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.همه چیز هماهنگ شده و تنها منتظر اسپانسر هستیم تا بتوانیم مسابقات را اجرایی کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس با اشاره به صعود ملی‌پوشان تنیس ایران به دسته ۲ جهانی عنوان کرد: در بهمن ماه امسال بازی‌های دسته ۲ جهانی شروع می‌شود. قرعه‌کشی شهریور ماه در کشور انگلیس برگزار می‌شود که ادامه حضور ما در این گروه بستگی به حریف روبروی ما دارد. فدراسیون همه تلاشش را می‌کند تا ورزشکاران بهترین نتیجه را کسب کنند ولی اگر شرایط طوری پیش برود که نتوانیم در این گروه بمانیم، نمی‌توان ایرادی به فدراسیون یا ورزشکاران وارد کرد زیرا مسیر سختی در پیش است.

وی در مورد حضور تنها نماینده تنیس ایران در بازی‌های آسیایی گفت: مشکات الزهراصفی که بیشترین سابقه بازی در رویدادهای بین‌المللی گرند اسلم را دارد به عنوان نماینده ایران عازم بازی‌های آسیایی خواهد شد. این مسابقات بهترین رزومه و تجربه برای این ورزشکار است و اگر در هانگژو بتواند مدال بگیرد، افتخاری برای خودش است و اگر شکست بخورد، به گردن ماست. ورزشکار اگر تلاشش را می‌کند باید از او تشکر کرد؛ مثل تیم ملی فوتبال که به جام‌جهانی رفتند و پس از باخت اول باز هم مورد حمایت قرار گرفتند و موفق شدند تا بازی دوم را پیروز شوند.

عزیزی افزود: اگر در بازی‌های آسیایی فدراسیون‌ها فقط به دنبال مدال باشند، نهایتا ۵۰ یا ۶۰ مدال می‌شود کسب کرد و از طرف دیگر چین که خودش میزبان است و شرایط خیلی بهتری نسبت به بقیه دارد، می‌خواهد مدال‌های زیادی را کسب کند. ژاپن و چین در این مسابقات شانس خیلی زیادی دارند، پس اگر تنها برای مدال‌آوری به هانگژو برویم، باید بقیه کشورها از مسابقات کناره‌گیری کنند.

رئیس فدراسیون تنیس با تاکید بر عدم وجود زمین یا کمپ تمرینی برای تیم ملی خاطرنشان کرد: جلساتی با رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی داشتیم ولی هنوز قراردادی بسته نشده است. اکثر فدراسیون‌های دنیا حداقل یک کمپ تمرینی برای ملی‌پوشان دارند ولی ما همچنان هیچی نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha