۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85205598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوی تیم ملی فوتوالی در شهرستان مرزی مراوه‌تپه به پایان رسید

گنبدکاووس- ایرنا- رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان گفت: اردوی تیم ملی فوتوالی که با حضور ۱۰ ورزشکار به مدت ۶ روز در روستای قوشه‌سو شهرستان مرزی مراوه‌تپه جریان داشت ظهر امروز دوشنبه به پایان رسید.

فرید اصغری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اولویت برگزاری مسابقات و برنامه‌های این هیات را در روستاها دانست و اظهارکرد: دومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتوالی کشور برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی هندوستان از ۲۵ مرداد در این استان آغاز شده بود.

وی افزود: جمیل کر، حمزه میرزاعلی و عارف صفایی از گلستان در کنار سیدحسین میرحسینی، امیرحسین دهقانی، سبحان میرشمسی و علیرضا دهقانی از یزد، محمدمهدی قرابیگلو از زنجان، علی کرمی از بوشهر و رحمان یزدانی از خراسان شمالی به عنوان بازیکن و وحید ایمری از گلستان به عنوان سرمربی ترکیب حاضران در این اردو را تشکیل دادند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان ادامه داد: نفرات برتر برای اعزام به مسابقات آسیایی فوتوالی شهریورماه در هند انتخاب خواهند شد.

به گزارش ایرنا، رشته ورزشی فوتوالی از ادغام ۲ رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شده که در یک زمین ۹ در ۱۸ مترمربع با یک تور به ارتفاع ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر با حضور ۲ بازیکن در هر تیم برگزار می‌شود.

بازیکنان باید توپ را با استفاده از ضربات پا، سر و سینه و بدون استفاده از دست به زمین حریف ارسال کنند و انجمن فوتوالی ایران در سال ۱۳۹۰ تشکیل و زیر نظر هیات ورزش‌های روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی فعالیت دارد.

اصغری گفت: همچنین ۱۷ تا ۲۱ مرداد نیز مسابقات قهرمانی کشور در رشته بومی محلی «کوکو» با حضور ۱۲۰ ورزشکار از هشت استان به میزبانی روستای محمدآباد گرگان برگزار شد و در نهایت تیم گلستان عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا، رشته کوکو از جنبه‌هایی به بازی کبدی بسیار شباهت دارد به طوری که بازیکنان هر تیم باید تلاش خود را به کار گیرند تا توسط بازیکنان تیم حریف لمس نشوند.

این ورزش در جنوب آسیا به‌ویژه هند بسیار رایج است و همچنین در آفریقای جنوبی هم طرفداران خود را دارد.

وی افزود: استان گلستان در حوزه این هیات ورزشی ۱۹۸ خانه ورزش روستایی فعال دارد و ۲ خانه ورزش روستایی هم با تامین تجهیزات در فضاهای ۵۰ متری اهدایی از سوی شوراها در ۲ شهرستان علی‌آبادکتول و گنبدکاووس آماده افتتاح است.

گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت یکی از سه استان شمالی کشور شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha