۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85205654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاریکاتور، هنری آینده‌دار در کردستان است

۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبر: 85205654
کاریکاتور، هنری آینده‌دار در کردستان است

سنندج- ایرنا- سرپرست حوزه هنری کردستان گفت: کاریکاتور در استان، هنری آینده دار و دارای مزیت‌های خاصی است که باید با فراهم کردن زمینه‌های لازم در راستای شکوفایی آن تلاش کرد.

به گزارش ایرنا، افشین آزادی روز دوشنبه در کارگاه یک روزه کارتون و کاریکاتور با محوریت فرهنگ سازی مصرف بهینه برق در سنندج اظهار کرد: هنر کاریکاتور، قدرت تأثیرگذاری بالایی بر مخاطب دارد و باید از آن به خوبی برای فرهنگ سازی در جامعه استفاده کرد.

وی افزود: کاریکاتور هم در درون خودش ظرفیت بالایی دارد که هنرمندان با بهره‌مندی از ذوق هنری خود آن را به تصویر می کشند و هم اینکه با رشد فضای دیجیتال و هنرهای تصویری و بهره مندی از انواع دسته بندی‌های این هنر می توان به سمت تولیدات تصویری بسیار خوب هنری دست پیدا کنیم.

سرپرست حوزه هنری کردستان یادآور شد: با تشکیل یک تیم توانمند متشکل از افراد متخصص در رشته‌های هنری مختلف و هنرمندان کارتونیست کارهای بزرگی را می توان رقم زد و به سمت ایجاد صنایع تبدیلی همچون ساخت لوازم التحریر، عروسک‌های متناسب با فرهنگ وهنر ملی و در نهایت رسیدن به یک برند خاص حرکت کرد که امروز یک ضرورت بسیار مهم است.

آزادی اضافه کرد: در زمینه برند سازی تجربه‌هایی را در کشور شاهد بودیم که نتوانست مسیر کامل شدن را طی کند؛ از جمله تجربه جناب خان، کلاه قرمزی و شکرستان که باید تلاش شود با بررسی و برگزاری نشست‌های هم اندیشی و چالشی مسیری مشخص و ادامه دار برای علاقه مندان این هنر را فعال کرد.

وی توجه به اقتصاد فرهنگ و معیشت هنرمندان در زمان حاضر را یک امر مهم عنوان کرد و گفت: با وجود انتقادهایی که به این موضوع وجود دارد ولی در شرایط حاضر چاره ای جز حرکت به سمت اقتصاد در فرهنگ و هنر نداریم.

سرپرست حوزه هنری کردستان توجه به هنرمندان شهرستانی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: آمادگی داریم به منظور شناسایی و جذب هنرمندان فعال این عرصه در تمام شهرستان‌های استان همراه هنرمندان خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری برنامه ها و کارگاه هایی را در شهرستان‌های استان برگزار کنیم.

وی با قدردانی از توجه ویژه شرکت توزیع نیروی برق کردستان به اهمیت بهره‌مندی از هنر برای انتقال پیام تأکید کرد: حاصل این کارگاه و دیگر برنامه‌های اینچنینی کمک در فرهنگ سازی مصرف بهینه برق و بالا بردن نکات ایمنی این صنعت خواهد بود.

هنر و رسانه تأثیرگذارترین ابزار برای انتقال پیام به مخاطب است

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان نیز در این کارگاه یک روزه با اشاره به اولین دوره برگزاری چنین برنامه ای در شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: هنرکاریکاتور درتلاش است موضوع مهمی را در قالب یک تصویر بسیار ساده و یا در قالب یک طنز سنگین منتقل کند.

کوهسار رسولی تبار به موضوع مصرف برق در فصل تابستان و دغدغه‌های شرکت توزیع برق اشاره کرد و گفت: بخش هنری و رسانه می توانند در این موضوع بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشند و این کارگاه هم به دنبال آن است که آثار هنرمندان برای ترغیب مردم به بهینه مصرف و بالا بردن ایمنی برق بکار رود.

وی به کمبود ۱۸ هزار مگاواتی برق در فصل تابستان بدلیل افزایش مصرف اشاره کرد و افزود: به باور کارشناسان صنعت برق این کمبود برق ۲ ماهه توجیه مناسبی برای تأسیس نیروگاه های جدید تولید برق نیست و می توان با مدیریت مصرف برق در اوج پیک ۲ ماه تیر و مرداد کمک کرد تا این نابرابری را مدیریت کرده و خدمات لازم را بدون مشکل خاصی به مصرف کنندگان در بخش های مختلف خانگی و صنعتی و کشاورزی ارائه داد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: ساخت یک نیروگاه نیازمند اعتبارات بسیار بالایی است و اگر همین امروز هم با تأمین این منابع اقدام به ساخت نیروگاه های جدید بکنیم حداقل چهار سال طول می کشد برق تولیدی این نیروگاه در مدار قرار گیرد بنا بر این در شرایط موجود هیچ راهی به جز فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق در کشور نداریم.

ورک شاپ تولید محور کارتون و کاریکاتور با حضور جمعی از هنرمندان مطرح کاریکاتور عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری و با همکاری و مشارکت شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در محل سالن اندیشه پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha