مراسم اربعین از سوی رسانه‌های جهان با سانسور و عدم انعکاس رو به رو است

مشهد-ایرنا- یک فعال رسانه‌ای گفت:مراسم اربعین از سوی رسانه‌های جهان با سانسور و عدم انعکاس رسانه‌ای رو به رو است و حتی با توجه به ارائه مستندات لازم در کتاب رکوردهای گینس که مرجعی از دستاوردهای انسانی و پدیده‌های طبیعی به شمار می‌رود به ثبت نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تقی دژاکام روز دوشنبه در همایش "ایده‌های نو برای انعکاس ابعاد و زوایای پیاده‌روی اربعین" که با حضور جمعی از اهالی رسانه در مشهد برگزار شد افزود:این در حالی است که مراسم اربعین بزرگترین رویداد جمعیتی در دهه اخیر دنیا به شمار می‌آید و هر ساله بر تعداد افرادی که تمایل به شرکت در این مراسم دارند افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که در چند سال گذشته، بر موضوع پذیرایی زائران حسینی پرداخته شده است نیاز است تا با نگاه جدید و نوینی به مراسم راهپیمایی اربعین پرداخته شود و از تهیه مطالب تکراری پرهیز شود.

این فعال رسانه ای گفت: خبرنگاران باید با نگاه تبیینی به این موضوع بپردازند و جدای از نشان دادن ابهت این مراسم به جزئیات و لایه های پنهان مانده نیز توجه لازم بکنند.

دژاکام افزود: مسیر شهر نجف تا کربلا ۸۰ کیلومتر است ولی مسیرهای متفاوت دیگری همچون طریق العلماء، مسیر بصره به کربلا، بغداد به کربلا و سایر مسیرهای فرعی دیگری وجود دارد که اتفاق های نابی در آن رخ می‌دهد و باید به آنها نیز توجه داشت.

وی اضافه کرد: در این مراسم باید از ایرانی بودن خود بگذریم و جهانی شویم و می‌توان به جای حضور در موکبهای ایرانی و عراقی، در سایر موکب های کشورهای دیگر همچون قطر، بحرین، کویت، شیعیان استرالیا و سایر کشورها حضور یافت تا به هدف جهان وطنی نزدیکتر شد.

این فعال رسانه ای گفت: در این مراسم شاهد حضور افرادی از کشورهای مختلف و سایر ادیان و مذاهب اسلامی هستیم و بر همین اساس باید با نگاه وحدت آفرین و دوری از تفرقه انگیزی دور هم جمع شویم و در مسیر اهداف حسینی (ع) قدم برداریم.

دژاکام افزود: با توجه به این که در گذشته حضور مردم در ماه های سرد سال رخ می‌داد و اکنون با توجه به تغییر فصل، در روزهای گرم سال این مراسم برپا می‌شود، بر همین اساس بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در شب مسیر نجف تا کربلا را طی کنند و این موضوع باعث ثبت تصاویر و لحظه های متفاوت تری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha