۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85205835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحرکات نظامی آمریکا در عراق ادامه دارد

بغداد - ایرنا - یک منبع مسئول در استانداری الانبار عراق از ادامه انتقال خودروها و تجهیزات نظامی آمریکا از پایگاه آمریکایی «التنف» در شرق سوریه به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در غرب استان الانبار خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پایگاه التنف بزرگترین پایگاه آمریکا در شرق سوریه و در مثلث مرزی با خاک عراق و اردن است. پایگاه عین الاسد نیز بزرگترین پایگاه آمریکا در عراق در استان الانبار در غرب این کشور در مجاورت با خاک سوریه است.

منبع مسئول در استانداری الانبار که خواست نامش افشا نشود، به خبرگزاری المعلومه عراق گفت: پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه البغدادی در منطقه هیت در غرب الانبار شاهد ورود کامیون های آمریکایی حامل تجهیزات و خودروهای نظامی است که از پایگاه التنف در سوریه تحت حفاظت شدید یک شرکت امنیتی آمریکایی به این مکان منتقل می شوند.

وی از دلایل اصلی نقل و انتقالات این تجهیزات نظامی بین پایگاه التنف و عین الاسد که توسط آمریکایی ها انجام می شود، اظهار بی اطلاعی کرد.

این منبع با بیان اینکه نیروهای آمریکایی تدابیر امنیتی را در پایگاه هوایی عین الاسد افزایش داده اند، افزود: حرکت کاروان‌های حامل تجهیزات نظامی آمریکا به عین الاسد تحت حفاظت شدید شرکت‌های امنیتی، جنگنده ها و پهپادهای آمریکایی انجام می شود.

وی اظهار داشت: فرماندهان امنیتی ناظر بر پرونده امنیتی غرب از ورود این کاروان‌ها اطلاعی ندارند اما منابع احتمال می‌دهند که حرکت این کاروان‌ها زمینه را برای عملیات جنگی که نیروهای آمریکایی قصد دارند در عمق خاک سوریه انجام دهند را هموار می کند.

تحرکات نظامی آمریکا در عراق ادامه دارد

به نوشته المعلومه پایگاه هوایی عین الاسد که اقدامات بی سابقه آمریکا در آن در حال انجام است طی مدت گذشته شاهد فرود ده ها هواپیمای غول پیکر باری بدون اطلاع اینکه از محموله آنها اطلاعی در دست باشد، بوده است.

پیشتر نیز یک منبع امنیتی نیز اوایل ماه جاری از حرکت کاروان آمریکایی از پایگاه هوایی عین الاسد در غرب استان الانبار عراق به سمت مناطقی از سوریه خبر داد.

طی روزهای گذشته تردد وسایل و تجهیزات نظامی آمریکا بین پایگاه التنف و عین الاسد افزایش یافته است.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی به طور مستقیم جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند واشغالگران آمریکایی باید خاک این کشور را ترک کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha