فعالیت ۱۴ قرارگاه اربعینی هلال‌احمر در مرزهای شرقی و غربی کشور

تهران -ایرنا - جمعیت هلال‌ احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین اقدامات و تمهیدات این جمعیت برای خدمت امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌ احمر؛ متن اطلاعیه جمعیت هلال‌ احمر به شرح زیر است: جمعیت هلال‌ احمر علاوه بر تداوم روند پوشش حوادث کشور، در ایام اربعین حسینی در داخل ایران و مرزهای مشترک با کشور عراق و داخل عراق، خدمات امدادی لازم به زائران حسینی را ارائه می‌کند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است : ۴ قرارگاه برون مرزی در شهرهای نجف، کربلا، بین‌راه و کاظمین فعال شده تا پوشش درمانی، بهداشتی و امدادی و همچنین هماهنگی و مدیریت لازم درباره سلامت و درمان زائران، در این قرارگاه‌ها انجام شود. همچنین در بخش دیگر آورده شده. ۱۰ قرارگاه‌ امدادونجات در درون مرزها، تشکیل و خدمات امدادی لازم را به زائران حسینی ارائه می‌کنند.

در این اطلاعیه آمده است:باتوجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴ میلیون زائر از مرزهای کشور تردد داشته باشند، سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، ۱۳۳۱ پایگاه، شیفت موقت و سیار ساماندهی کرده تا در طول مسیر به زائران خدمت‌رسانی کنند. همچنین آورده شده است: قرارگاه‌های اصلی سازمان امدادونجات در ۶ مرز شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین است که در ۵ استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی مستقر شده است.

در اطلاعیه هلال احمر آمده است: قرارگاه‌های ورودی زائران اربعین امسال در مرزهای شرقی کشور در مرزهای دوغارون، ریمدان و میرجاوه در دو استان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان فعال شده است. همچنین آورده شده است: امدادگران و نیروهای داوطلب و متخصص به همراه ناوگان خودرویی شامل آمبولانس، خودروی نجات و سایر خودروهای امدادرسان از ۲۷ مردادماه در این پایگاه‌ها مستقر و به همراه تیم‌های نجات تا پایان مراسم اربعین به صورت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به زائران اربعین هستند.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: ۱۸ بالگرد هلال‌ احمر در مرزهای غربی برای پوشش حوادث احتمالی در ایام اربعین حسینی، مستقر شده‌اند.

در اطلاعیه هلال احمر آمده است: ۲۲ هزار امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر در داخل کشور، وظیفه پوشش حوادث و مخاطرات احتمالی و کمک به آسیب‌دیدگان را برعهده دارند و ... نفر در قرارگاه‌ها مستقر هستند. در بخش دیگر آورده شده است: ۳۵۰۰ خودرو، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و در داخل و خارج کشور آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند.

این اطلاعیه می افزاید: ۷۹ پایگاه درمانی، آماده ارائه خدمات درمانی به زائرین پیاده‌روی هستند. در بخش دیگر آورده شده است: ۷۰۰ نفر از پزشکان و پرستاران در قالب، کادر درمانی، در درمانگاه‌های برون مرزی، به زائرین خدمات درمانی ارائه می‌دهند. ۲۰۰ دانشجوی پزشکی نیز، در قالب طرح طریق‌الدورا، به زائرینی که در مراسم پیاده‌روی هستند، به صورت پیاده و سرپایی، ارائه خدمات درمانی می‌دهند. در بخش پایانی آمده است: ۴ درمانگاه ثابت در شهر کربلا و ۵ درمانگاه ثابت در شهر نجف، آماده ارائه خدمات درمانی به زائرین هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha