۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85205919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کنجدپاشی برروی نان در استان قزوین ممنوع شد

۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبر: 85205919
کنجدپاشی برروی نان در استان قزوین ممنوع شد

قزوین - ایرنا - سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ممنوعیت هرگونه کنجدپاشی و سایر ادویه‌های معطر بر روی نان در این استان خبر داد.

جمشید خدایاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ این ممنوعیت نتیجه مصوبه کارگروه آرد و نان شهرستان قزوین بوده که در این نشست فرماندار نیز بر جلوگیری از هرگونه کنجدپاشی و سایر طعم دهنده‌ها برروی نان تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: در نشست کارگروه آرد و نان شهرستان قزوین که با حضور اصناف و سایر دستگاه‌های متولی برگزار شده بود، قرار شد تا استفاده از هرگونه کنجد، خشاش،‌ تخم سیاه و سایر ادویه جات و سبزیجات معطر در نانوایی‌ها ممنوع شود.

خدایاری همچنین تصریح کرد: اگر مشاهده شود شهروندی درخواست پاشیدن کنجد روی نان را دارد و به تامین و تحویل آن به نانوا مبادرت کرده است، با متصدی نانوایی برخورد خواهد شد.

این مسوول با بیان این که ممنوعیت کنجدپاشی بر روی نان با هدف حفظ حقوق شهروندان صورت گرفته است، گفت: بارها مشاهده شده بود که کنجدهای مصرف شده دارای تاریخ مصرف گذشته بوده و حتی بابت آن از خریدار پول اضافی و غیرقانونی پرداخت شده است که با توجه به شکایت‌های متنوع در این حوزه، ممنوعیت آن در مصوبه کارگروه آزد و نان شهرستان تصویب شد.

به گفته خدایاری، ‌در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه نانوایی‌ها و پاشیدن کنجد با متصدی متخلف برخورد می شود و نانوا نیز به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان در صورت مشاهده هرگونه پاشیدن کنجد برروی نان موارد را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha