فعالیت مرز سومار برای تردد تجاری و مواکب خدمات رسان اربعین ۲۴ ساعته شد

قصرشیرین - ایرنا - فرمانده قرارگاه اربعین استان کرمانشاه از ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز سومار برای تردد تجاری و مواکب خدمات رسانی به زوار اربعین در عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، « علی شعبانی » روز دوشنبه هنگام بازدید از زیرساخت های مرز خسروی افزود: امروز و در جریان بازدید مشترک سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و استاندار دیاله عراق موفق شدیم موافقت ۲۴ ساعته شدن تردد از مرز سومار را بگیریم بنابراین تردد مواکب و بخش تجاری تسهیل و شبانه روزی شد.

فعالیت مرز سومار برای تردد تجاری و مواکب خدمات رسان اربعین ۲۴ ساعته شد

وی اظهار کرد: با تلاش جهادی همه ی ستاد اربعین استان کرمانشاه، نیروهای راهداری، انتظامی و تمامی حوزه های عتبات و کمیته های ۱۸ گانه زحمات در مرز خسروی به ثمر نشسته و نتیجه آن در این پایانه مرزی و مسیرهای منتهی به مرز مشهود است.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: مشکلات و نواقص سال گذشته در مرز برطرف شده و شاهد گسترش سایبان ها به طول ۱۲ هزار متر مجهز به مه پاش برای خنک کردن زائران هستیم ضمن اینکه دروازه ورود و خروج مرز تعریض و گیت ها (خروجی) افزایش یافته است و تا ۴۸ ساعت آینده نیز گیت های طرف عراقی کاملا آماده و پنجشنبه آینده شاهد افتتاح رسمی مرز خسروی خواهیم بود.

وی ادامه داد: تمام این امکانات برای این است که زائران بتوانند سفر راحت از مرز خسروی داشته باشند و به عنوان مبلغی برای مرز خسروی و استان کرمانشاه عمل کنند از دیگر سو معتقدیم بهترین مرز برای تردد زوار در قصرشیرین است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: هم اکنون در مرز خسروی روزانه افزون بر ۲ هزار نفر تردد زائر داریم و هرچه به ایام اربعین نزدیک می شویم بر تعداد زوار اضافه می شود.

« محمد نجفی » افزود: به سبب افزایش امکانات و گیت ها هم اکنون تردد زوار از مرز خسروی بدون هیچ گونه معطلی انجام می شود ضمن اینکه در خصوص حمل و نقل نیز با طرف عراقی هماهنگی لازم صورت گرفته تا زائران مشکلی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه افزون بر ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصر شیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و پایانه خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است و در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha