راه اندازی اولین رشته دکترا در ساوه نیازمند حمایت مسوولان است

ساوه - ایرنا - رییس دانشگاه پیام نور ساوه با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم ایجاد رشته دکتری رشته مدیریت در این دانشگاه گفت: نتیجه بخشی پیگیری ها و امکانات موجود نیازمند حمایت مسوولان ارشد شهرستان از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

به گزارش ایرنا، «مهرداد بیات» روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه حضور هیات علمی یکی از مهمترین نیازهای راه اندازی رشته های مقطع دکتری است اظهار کرد: از ۲۰ عضو هیات دانشگاه پیام نور ساوه هفت تن آنان در رشته های مدیریت بوده و سه تن از این افراد نیز استادیار این رشته هستند.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن در مقاطع کارشناسی و ارشد نیز گرایش های مختلفی از این رشته ها در این مرکز فعال بوده و بر این مبنا درخواست راه اندازی مقطع دکترا رشته مدیریت دولتی در ساوه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده است.
بیات افزود: تمام اقدامات لازم برای اخذ این مجوز انجام شده و لازم است مسوولان ارشد شهرستان برای گرفتن نتیجه نهایی و راه اندازی اولین رشته دکتری در ساوه این مهم را از وزارت علوم پیگیری کنند.
دانشگاه پیام نور نقش ویژه ای در تحقق عدالت آموزشی برای کشور ایفا کرده است
وی گفت: این دانشگاه با حضور بیش از سه دهه ای خود با شعار آموزش برای همه در هر مکان و هر وقتی در نقاط مختلف کشور از جمله مناطق محروم نقش بسزایی در تحقق عدالت اجتماعی با فراهم کردن امکان آموزش تحصیلات تکمیلی برای همگان با کمترین هزینه را ایفا کرده است.

راه اندازی اولین رشته دکترا در ساوه نیازمند حمایت مسوولان است
بیات با اشاره به اینکه بحث ادغام این دانشگاه با دانشگاهی دیگر چندی پیش مطرح شده بود افزود: هرچند این اقدام از دستور کار مجلس خارج شده است اما طرح این مساله باعث ایجاد نگرانی در بین دانشجویان و خانواده های آنان شده است.
وی گفت: این مساله که بدون هیچ بررسی علمی مطرح شده بود اما با خارج شدن آن از دستور جلسه مجلس شورای اسلامی و اعلام وزیر تحقیقات و فناوری مبنی بر ادامه فعالیت این دانشگاه، نقطه قوت به آن برای ارائه خدمت با دانشجویان بازگشت.
وی یادآور شد: رتبه علمی اساتید و پذیرش مناسب دانش آموختگان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از نقاط قوت این دانشگاه در عرصه علمی کشور است.
بیات افزود: همچنین این دانشگاه هم اکنون تصویری مثبت از محیط های دانشگاهی در کشور ایجاد کرده به همین خاطر خانواده ها با اطمینان خاطری فرزندان خود را برای تحصیل در این دانشگاه ثبت نام می‌کنند که این به دلیل خاستگاه علمی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه پیام نور است.
دانشگاه پیام نور مرکز ساوه هم اکنون با ۲۸ رشته کارشناسی و ۱۷ رشته و گرایش مقطع کارشناسی ارشد به بیش از ۲ هزار دانشجو خدمت ارائه می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha