بیش از۲هزار میلیارد ریال طرح راه روستایی و راهداری در باشت در دست اجراست

گچساران- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیاردریال طرح عمرانی در زمینه بهسازی و آسفالت راه های روستایی و نگهداری و ایمن سازی راهها در مناطق مختلف شهرستان باشت در دست اجراست. 

عابد محمدی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار در قالب ۱۴ طرح در زمینه آسفالت، بهسازی و ایمن سازی، ترمیم پل ها، تکمیل راه های روستایی، ایمن سازی راه های روستایی در این شهرستان هزینه شده و خواهد شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد طرح های عمرانی، امسال چهار مورد به بهره برداری رسیده بیان کرد: هم اکنون بهسازی و آسفالت ۳۶ کیلومتر از راههای روستایی این شهرستان در قالب ۱۰ طرح عمرانی در دست اجراست.

محمدی تصریح کرد: طرح عمرانی جاده کوه دهک با اعتبار ۴۴ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال، احداث پل چشمه دره با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال، روکش آسفالت محور باشت فتح با اعتبار ۳۳ میلیاردریال، ترمیم پل های بزرگ باشت با اعتبار ۹ میلیارد ریال در یکسال گذشته در این شهرستان تکمیل شده است.

محمدی ابراز کرد: طرح های در دست اجرای راهداری باشت شامل بهسازی و آسفالت راههای روستایی منطقه پیچاب، مله برفی، جاده لار -شاه بهرام، ده بزرگ هزیم میانه، پیچاب ،اشکفت شاه، شهرک خزیون، پشت کوه ،بوسنگان، بیدک است.

وی تصریح کرد:هم اکنون عملیات اجرای بهسازی و آسفالت جاده پل بریم چاه تلخ و جاده های آنتنی (کمربندی چاه تلخ-دره چاه بیدک-چهار راه گشین-گلزار شهدای چالموره-پاتاوه و تلخاب میر علی بخش ) با اعتباری بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد در دست اجراست.

بیش از۲هزار میلیارد ریال طرح راه روستایی و راهداری در باشت در دست اجراست



محمدی تصریح کرد: که با بهره برداری از این طرح، ۶ کیلومتر راه روستایی به راه فرعی ارتقا و ۲ کیلومتر از جاده های روستایی آسفالت خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته بخشی از این طرح که شامل محور های روستایی پاتاوه و تلخاب میر علی بخش و گلزار شهدای چالموره می باشد بطول ۲ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش دوم این طرح بطول ۶ کیلومتر از پل لیراب به سمت چاه تلخ هم اکنون فعال و تا ۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طرح بهسازی جاده روستای پیچاب به طول ۸۰۰ متر، آسفالت روستایی روستاهای فاقد آسفالت (مله برفی، بهسازی و ایمن سازی جاده لار به شاه بهرام فاز اول به طول ،بهسازی و آسفالت راه روستایی ده بزرگ هزیم میانه-پیچاب –اشکفت شاه –شهرک خزیون، تکمیل راه روستایی پشت کوه –لار –بوسنگان-بیدک چاه تلخ هم اکنون در دست اجراست.
محمدی ابراز کرد: عملیات اجرایی پروژه بهسازی و آسفالت ده بزرگ به پیچاب به طول پنج کیلومتر نیز بزودی آغاز خواهد شد.

۲۰ درصد راههای روستایی این شهرستان معادل ۷۰ کیلومتر خاکی و دارای شرایط نامناسب است.

افزونبر ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون ۲۹۰ کیلومتر بهسازی و آسفالت شده است.

بیش از ۲۰ روستا در مناطق مختلف این شهرستان از جمله حوزه پیچاب، هزیم میانه، دیمکوه شوش ، چشمه دره، مهدی آباد، ملی تم و سلطان آباد فاقد راه آسفالته است.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا دارد که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha