فرماندار: ۵۰ روستای باشت دارای تنش آبی است

۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبر: 85206213
فرماندار: ۵۰ روستای باشت دارای تنش آبی است

گچساران- ایرنا- فرماندار باشت گفت: بیش از ۵۰ روستای باشت دارای تنش آبی است در حالی که یک دستگاه تانکر آبرسان سیار در این شهرستان هم وجود ندارد.

نادر گرامی روز سه شنبه در نشست شورای اداری باشت با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای خریداری تانکر آبرسانی سیار در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۲ حلقه چاه برای رفع تنش آبی در برخی از نقاط این شهرستان حفر شده و مجوز حفر ۲ حلقه چاه دیگر در سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شد.

گرامی ابراز کرد: آب آشامیدنی بیش از ۲۳ روستای باشت از یک حلقه چاه آشامیدنی تامین می شود.

وی تعریض جاده ده بزرگ و سرابیز باشت را ضروری دانست و افزود: امسال ۴۰ میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شده است.

گرامی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۱۷ روستا در منطقه پشت کوه باشت وجود دارد رفع نقاط حادثه خیز در این منطقه باید از سوی متولیان امر در اسرع وقت انجام گیرد.

وی با بیان اینکه شبکه های آبرسانی به شهر باشت و بوستان فرسوده شده گفت: بیش از ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از محل مسئولیت های اجتماعی برای اصلاح شبکه آبرسانی این مناطق امسال در نظر گرفته شده است.

روند اجرایی طرح های عمرانی باشت در دولت سیزدهم شتاب گرفت

فرماندار باشت گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به زیر ساخت های مناطق محروم در این شهرستان داشته بطوری که هم اکنون روند اجرایی طرح های عمرانی این شهرستان با پیشرفت چشمگیری در حال اجراست.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه سایت ادارات شهرستان باشت که در سال ۹۰ با زیر بنای ۵۷۰ متر آغاز شده ، به دلیل مشکلات خاص مالی و اختلافات پیمانکاران طی سال های نیمه کاره رها شده بود.

گرامی با بیان اینکه با راه اندازی این طرح، ادارات فاقد ساختمان و یا تازه تاسیس در این سایت مستقر خواهند شد افزود: تعدادی زیادی از ادارات دولتی در منازل مسکونی و یا خانه های سازمانی مستقر هستند که متاسفانه برخی از آن ها با کمبود فضا مواجهند.

فرماندار باشت تصریح کرد: بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای سایت ادارات شهرستان باشت در نظر گرفته شده است.

راه اندازی کارخانه بازیافت زباله در باشت ضروری است

گرامی بیان کرد: نبودن کارخانه بازیافت زباله موجب مشکلات زیست محیطی در این شهرستان می شود که راه اندازی این طرح می تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی های زیست محیطی در این شهرستان شود.

وی آسفات راه دسترسی به مناطق گردشگری و مرمت و بازسازی آثار تاریخی این شهرستان را ضروری دانست.

فرماندار باشت افزود: عملیات ساخت سالن چند منظوره مدیریت بحران باشت در سال گذشته در زمینی به مساحت ۹۰۰ متر مربع آغاز شد و هم اکنون نیازمند اعتبارات است.

معاون عمرانی استاندار: طرح های عمرانی نیمه تمام باشت تعیین تکلیف شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سفر های رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد برای این استان دستاوردهای چشمگیری داشته است.

علی محمد روستا اظهار کرد: مشکلات متعددی در زمینه زیر ساخت های عمرانی در این استان وجود داشت که از سوی دولت سیزدهم بخشی از آنها برطرف شده است.

وی تصریح کرد: تکمیل طرح های عمرانی دارای پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت کاری مدیران اجرایی باشد.

روستا با بیان اینکه طرح های عمرانی این شهرستان باید تعیین تکلیف شوند ابراز کرد: رفع معضلات اجتماعی روند اجرایی برخی از طرح های عمرانی را کند کرده که مسئولان باید در این زمینه تلاش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha