۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85206226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرای سعدالسلطنه نخستین اثر ثبت جهانی در قزوین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۱۰
کد خبر: 85206226
سرای سعدالسلطنه نخستین اثر ثبت جهانی در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: سرای سعدالسلطنه نخستین اثر ثبت شده جهانی در این استان خواهد بود که با دستاوردهای بسیاری همراه است.

علیرضا خزائلی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: سرای سعدالسلطنه براساس آخرین پیگیری‌ کارشناسان یونسکو تا ۲ هفته دیگر ثبت جهانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: کارشناسان سازمان یونسکو قبلا این محل را بررسی کرده و تمامی موارد لازم برای ثبت جهانی این اثر تاریخی را ارزیابی کرده‌اند.

به گفته خزائلی، در صورت ثبت سرای سعدالسلطنه در فهرست آثار جهانی و همچنین ثبت این اثر در سایت یونسکو شاهد حضور گردشگران خارجی و داخلی بیشماری در استان خواهیم بود.

این مسوول با بیان اینکه آثار تاریخی بسیاری در قزوین ظرفیت ثبت شدن در عرصه بین‌المللی را دارد، اظهار کرد: با ثبت آثار تاریخی قزوین در عرصه های بین‌المللی، شکوه فرهنگ و عظمت تاریخی این استان برای جهانیان بیش از پیش نمایان تر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: با تلاش و پیگیری دستگاه جهاد کشاورزی تا مدتی دیگر نیز با حضور بازرسان فائو در استان قزوین شاهد ثبت جهانی باغستان سنتی در "جیاس" خواهیم بود.

گفتنی است یک هزار و ۴۰۰ اثر تاریخی از استان قزوین ثبت ملی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha