رئیس جمهوری چین: بریکس، قدرتی سازنده برای رشد اقتصادی جهان است

تهران-ایرنا- «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین تاکید کرد که نشست آتی بریکس به نقطه عطفی در توسعه مکانیسم بریکس تبدیل خواهد شد و با افزایش همکاری کشورهای بریکس، قدرتی سازنده برای رشد اقتصادی جهان خواهد بود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا چین، «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین با بیان این مطلب افزود: مکانیسم همکاری کشورهای بریکس، یک چارچوبی کلیدی برای همکاری بازارهای نوظهور و کشورهای بزرگ در حال توسعه است که به نیرویی سازنده برای رشد اقتصادی جهان، حکمرانی بهتر جهانی و دموکراسی بیشتر در روابط بین‌الملل تبدیل شده است.

وی افزود: ما یقین داریم که این نشست آتی بریکس به نقطه عطفی در توسعه مکانیسم بریکس تبدیل خواهد شد و به افزایش اتحاد و همکاری کشورهای در حال توسعه کمکی شایان خواهد کرد.

رئیس جمهوری چین شب گذشته دوشنبه (۳۰ مرداد) به وقت محلی برای شرکت در پانزدهمین نشست کشورهای بریکس در آفریقای جنوبی، وارد شهر ژوهانسبورگ پایتخت این کشور شد.

رئیس جمهوری چین: بریکس، قدرتی سازنده برای رشد اقتصادی جهان است

رئیس جمهوری چین با اشاره به اینکه امسال بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و آفریقای جنوبی است، تاکید کرد که مشارکت راهبردی همه جانبه بین دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است.

شی گفت: روابط محکم و رو به رشد چین و آفریقای جنوبی نه تنها به نفع دو ملت است، بلکه ثبات بیشتری را برای جهان به ارمغان می آورد.

وی افزود: من معتقد هستم که با تلاش های هماهنگ دو طرف این سفر با موفقیت همراه خواهد بود.

شی تاکید کرد که مایل است در نشست گفت وگو های رهبران چین -آفریقا برای بررسی راه های برای افزایش همکاری، توسعه و صلح جهانی شرکت کند.

گروه بریکس متشکل از اقتصادهای نوظهور بزرگ (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی)، از ۲۲ تا ۲۴ اوت (۳۱ مرداد تا ۲ شهریور) میزبان پانزدهمین نشست سران کشورها و دولت‌ها در ژوهانسبورگ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha