۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85206471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۳۸ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان‌شمالی شناسایی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۵۳۸ فقره انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای سالجاری تاکنون در استان شناسایی و ۶۱ فقره به انشعاب مجاز تبدیل شد.

رضا نعیمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۱۹۶ فقره قطع و جمع آوری و ۱۴۰ فقره نیز به مراجع قضایی استان معرفی شد.

وی افزود: شناسایی این انشعابات غیرمجاز نقش موثری در صرفه جویی مصرف آب استان دارد.

نعیمی با بیان اینکه انشعاب‌های غیر مجاز از مهم‌ترین چالش های حوزه آب در فصل تابستان است، گفت: انشعاب های غیرمجاز جدای از تشدید کم‌آبی‌ در استان، موجب تضییع حقوق مشترکان قانونمند نیز می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، شرکت‌ آب و فاضلاب گروه‌هایی را با هدف گشت‌زنی در محدوده‌های تعیین شده و شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز تشکیل می‌دهد تا با قطع و یا تبدیل آن به انشعاب مجاز، امکان این‌گونه استفاده‌های غیرمجاز را کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی یادآور شد: بر اساس ماده چهارم قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در صورت داشتن شرایط لازم، امکان واگذاری انشعاب مجاز به دارندگان انشعابات غیرمجاز قبلی وجود دارد، اما کسانی که از اجرای قانون پیروی نکنند و بر استفاده از انشعابات غیرمجاز اصرار داشته باشند، بر اساس ماده ۲ همان قانون به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب و برخورد قانونی محکوم می گردند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha