۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85206506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان مدعی بازداشت ۶ تبعه هندی به جرم قاچاق اسلحه شد

اسلام‌آباد - ایرنا - یک روز پس از وقوع درگیری مرزی میان همسایگان هسته‌ای شبه قاره، پاکستان مدعی بازداشت ۶ تبعه هندی به جرم قاچاق موادمخدر و اسلحه و ورود غیرقانونی به خاک پاکستان شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، این کشور درحالی از بازداشت شش تبعه هندی خبر می‌دهد که روز گذشته بنا بر ادعای طرف پاکستانی وقوع یک درگیری در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر و آتشباری توسط نیروهای هندی یک غیرنظامی پاکستان کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

روابط عمومی ارتش پاکستان امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای تکاور این کشور مستقر در امتداد مرز بین المللی با هند، ۶ تبعه هندی را بازداشت کردند.

در این بیانیه ادعا شده است: اتباع بازداشت شده هند که بطور غیرقانونی وارد خاک پاکستان شده بودند درصدد قاچاق مواد مخدر و اسلحه بودند که این عملیات با اقدام سریع نیروهای پاکستانی خنثی شد.

ارتش پاکستان، نیروهای مرزبانی هند را به کوتاهی در انجام وظیفه برای مراقبت از مرزهای خود و همدستی با قاچاقچیان متهم کرد و گفت: با این اتباع هندی به دلیل ورود غیرقانونی به پاکستان و انجام فعالیت های شرورانه طبق قانون این کشور برخورد خواهد شد.

این درحالی است که هند نیز پاکستان را به حمایت از ناآرامی‌ها در کشمیر تحت کنترل خود مهتم و نرمش در برابر تردد غیرقانونی اشرار در مرزهای دو کشور متهم می‌سازد.

هند مدعی مالکیت کل ایالت جامو و کشمیر است و تا سال ۲۰۱۰، ۴۳ درصد این منطقه را اداره می‌ کرد. هند مناطق جامو، لاداخ، دره کشمیر و یخچال سیاچن را تحت کنترل دارد.

دهلی‌نو اواسط مردادماه ۱۳۹۸ اقدام به لغو امتیازات ویژه منطقه جامو و کشمیر کرد و این موضوع، موجب خشم دولتمردان در اسلام‌آباد شد.

کمیته امنیت ملی پاکستان نیز در واکنش به این طرح دولت هند، ضمن کاهش بی سابقه سطح روابط دیپلماتیک، تمامی روابط تجاری و فعالیت‌های اقتصادی میان دو کشور را متوقف کرده بود.

از آن زمان به بعد پاکستان و هند به عنوان رقبای هسته‌ای در جنوب آسیا فاقد سفیر در پایتخت‌های یکدیگر هستند و سفارتخانه‌های دو کشور نیز با کاهش سطح دیپلمات‌ها کار می‌کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha