۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85206519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنان یگان عملیات ویژه نیروی زمینی آمریکا هدف تبعیض و مزاحمت

تهران– ایرنا- خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک گزارش، نوشت که هشت سال پس از آنکه پنتاگون اشتغال زنان در تمامی سمت‌های رزمی را آزاد اعلام کرد، این سربازان با تبعیض، مزاحمت و سایر چالش‌های جنسیتی در یگان‌های عملیات ویژه نیروی زمینی مواجهند.

به گزارش ایرنا، در گزارش مفصل فرماندهی عملیات ویژه نیروی زمینی که دیشب (۳۰ مرداد) منتشر شد، آمده است: طیف گسترده ای از اظهارات «علناً جنسیتی» سربازان مرد، از جمله بیزاری گسترده از زنان شاغل در یگان های کماندویی، قید شده است. طبق این گزارش، این نظرات «نامعمول» نبوده و نشاندهنده این حس مشترک است که زنان به یگان های عملیات ویژه تعلق ندارند.

برای تهیه این گزارش جامع، بیش از ۵ هزار سرباز یگان های نیروی عملیات ویژه نیروی زمینی مورد بررسی قرار گرفتند که از میان آنان ۸۳۷ سرباز مونث، ۳۲۳۸ سرباز مذکر و سایرین پرسنل غیرنظامی بودند.

بر اساس یافته های این گزارش، «اکثریت قریب به اتفاق» نگرش‌ منفی نسبت به زنان شاغل در یگان های عملیات‌ ویژه از جانب افسران ارشد بوده است.

سربازان زن از تبعیض جنسیتی، انزوا، تجهیزات نامناسب و ناکافی، فقدان مهدکودک و مراقبت های بهداشتی، به ویژه در دوران بارداری، شکایت داشتند. آنها همچنین به شدت معتقد بودند که صلاحیت آنان در مشاغلی رد می شود که بعدتر به مردان کم‌ صلاحیت تحویل می‌شود. از سوی دیگر زنان برای کسب احترام باید فعالیت بیشتری انجام داده و بی عیب و نقص باشند.

در مجموع حدود ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز زن یا تقریباً ۸٪ از ۲۹ هزار سرباز وظیفه فعال در یگان های عملیات ویژه نیروی زمینی خدمت کرده و علاوه بر این ۴۲۷ نیروی غیرنظامی زن نیز در همین بخش مشغول به کار هستند.

در حالی که تقریباً تمامی سربازان زن هدف این پژوهش گفتند که با آزار جنسی مواجه شده اند، تنها ۳۰ درصد آن را یک چالش دانسته و تعداد بسیار کمی به گزارش یا اعلام عمومی آن تمایل داشتند. بر اساس این گزارش، بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، ۲۵ شکایت آزار جنسی از سوی سربازان زن فرماندهی عملیات ویژه ثبت شده است.

این زنان با ذکر اینکه از انتقامجویی واهمه دارند، گفتند که اعتمادی نیز به اقدام احتمالی فرماندهان خود ندارند. به افسران زن نیز گفته شده که برای فعالیت در دنیای مردانه باید «پوست کلفت» شوند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز به تازگی با انتشار ابعاد جدیدی از پرونده آزار جنسی در بین نظامیان آمریکا، خبر داد که فرمانده پیشین گارد ساحلی این کشور مانع از انتشار تحقیقات در مورد ده ها سال آزار و اذیت جنسی در دانشسرای وابسته به این نیرو شده بود.

در ادامه گزارش سی ان ان آمده که مسئولان دانشسرا بیشتر نگران وجهه این آموزشگاه بودند تا سلامت قربانیان. مکاتبات داخلی گارد ساحلی نشان می دهد که افراد دخیل در تحقیقات به دنبال آن بودند که گزارشی را به کنگره و وزارت امنیت داخلی که بر عملکرد گارد ساحلی نظارت مستقیم دارد، ارائه دهند.

گزارش مارس ۲۰۲۳ پنتاگون نیز نشان می داد که آمار تجاوز جنسی گزارش شده در دانشسراهای نظامی آمریکا در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۲ افزایش قابل توجهی یافته است.

بر اساس این گزارش، انواع تماس‌های جنسی در آموزشگاه های ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی - هم برای مردان و هم برای زنان - افزایش یافته و بیش از یک زن از هر پنج زن (۲۱.۴ درصد) آزار جنسی را تجربه کرده اند.

این آمار نسبت به سال ۲۰۱۸، زمانی که آخرین نظرسنجی به دلیل محدودیت‌های کرونایی انجام شد، حدود ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین این میزان برای مردان ۴.۴ درصد بود که در مقایسه با ۲.۶ درصد سال ۲۰۱۸ افزایش قابل توجهی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha