عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری در کرمان آغاز شد + فیلم

کرمان - ایرنا - پروژه ساخت تونل ارتباطی فیبر نوری کرمان در راستای نهضت ملی فیبر منازل و کسب و کارها به عنوان یکی از شهرهای پیشرو کشور با اعتبار بیش از پنج هزار میلیارد ریال در فاز نخست آغاز شد.

به گزارش ایرنا، اعتبار پروژه ساخت تونل ارتباطی فیبر نوری کرمان از محل اعتبارات دولت با همکاری بخش خصوصی تامین شده که قرار است و این پروژه به طول ۳۸۰ کیلومتر در کرمان اجرا شود که عملیات اجرایی آن صبح امروز با استقرار ماشین آلات و نیروهای کار به صورت عملیاتی از شهرک ولایت آغاز شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفت: یکی از راههای توسعه ارتباطات در تمامی حوزه ها این است که انحصار را بشکنیم و قدرت انتخاب را برای مردم در نظر بگیریم تا خودشان انتخاب کنند.

حسین ساجدی فر با اشاره به حضور اپراتورهای مختلف در تامین خدمات ارتباطی گفت: بهترین اپراتور را به لحاظ کیفیت برای این پروژه در نظر گرفتیم و استان کرمان با اجرای این پروژه در حوزه ارتباطات ثابت و سیار به مردم خدمات رسانی می کند.

وی ادامه داد: این پروژه در راستای تامین زیرساخت لازم برای تحقق اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم این حوزه از تولید ناخالص داخلی راه اندازی شده و در واقع آینده ما نیز به همین سمت حرکت می کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان بیان کرد: این پروژه همان زیرساخت لازم برای تحقق شهری شدن است که این فرصت در اختیار شهرداری قرار می دهد که با تکمیل زنجیره خدمات دهی، شاهد شهر هوشمند باشیم.

افزایش ۸۰ برابری سرعت اینترنت در کرمان

وی با بیان اینکه اتفاقات هوشمندانه منجر به زندگی راحت تر می شود و امیدوارم شاهد تحقق پروژه فیبر نوری در تمامی شهرها باشیم تصریح کرد: سرعت اینترنت فیبرنوری با اجرای این پروژه ۸۰ برابر خواهد شد که البته دسترسی مردم در حوزه ثابت و مناطق خاص خیلی بیش از این میزان خواهد بود.

ساجدی فر با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام شده، اپراتورها می توانند برای اینترنت همراه ۵g نیز از این زیرساخت استفاده کنند افزود: عقب ماندگی کرمان را با اجرای این پروژه جبران می کنیم و در این زمینه ارتقای شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به لحاظ زمانی اجرای این پروژه زیاد زمان‌بر نخواهد بود و تلاش ما بر این است که با هدایت شهردار و شورای اسلامی شهر کرمان تا پایان سال این سرویس را در اختیار مردم قرار دهیم البته تا دو سه ماه آینده دسترسی و افتتاح بخشی از پروژه را شاهد خواهیم بود.

عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری در کرمان آغاز شد + فیلم

شجاعت و حمایت دولت در اجرای پروژه فیبر نوری کرمان

شهردار کرمان نیز در این آیین با اشاره به نقش این پروژه در آینده این شهر گفت: این پروژه از دید منافع، درآمد، پایداری در زیرساخت های شهرداری ایجاد می کند و جزو سرمایه گذاری های خوب و پایدار در حوزه شهر کرمان است.

سعید شعرباف افزود: پروژه فیبر نوری یکی از کارهای بزرگ دولت سیزدهم قلمداد می شود زیرا سال ها آرزوی دولت ها تامین این زیرساخت گران قیمت و سخت در کشور بود، شعارهایی بارها در دولت های قبل داده شد اما تامین این زیرساخت جسارت می خواست که اکنون فراهم شده است.

وی ادامه داد: قرارداد پروژه فیبر نوری کرمان با اپراتور منعقد و دولت یارانه خوبی برای این کار اختصاص داده که باعث شد این طرح اقتصادی شود. در گذشته این میزان هزینه ها در حوزه زیرساخت به هیچ وجه اقتصادی نبود لذا شرکت های معمول سراغ آن نمی آمدند لذا رییس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شجاعتی به خرج دادند که این پروژه اجرا شود.

شهردار کرمان ابراز داشت: مسأله این پروژه فقط اینترنت نیست بلکه شاهراه اطلاعاتی با قابلیت وسیع در اختیار مردم استان کرمان قرار می دهد و زیرساخت برای بسیاری کاربردهای پهن باند، حرکت به سمت تلویزیون کابلی، ارتباطات و تکنولوژی فایوجی و تامین زیرساخت سیار از دیگر مزایای تامین زیرساخت اصلی فیبر نوری است.

وی تاکید کرد: اتصال شبکه فیبرنوری قدرتی در اختیار مدیریت شهری قرار می دهد تا امکانی برای اخذ و ارسال اطلاعات در مراکز جمعیتی داشته باشد و این پروژه پایه ایجاد شهر هوشمند است.

شعرباف با بیان اینکه اپراتور پروژه فیبر نوری کرمان قول داده که این طرح به سرعت اجرا شود یادآور شد: زمان پروژه نباید بیش از سه ماه باشد و در این زمینه درخواست اولیه ما اجرای ۳۸۰ کیلومتر فیبر نوری اطراف شهر کرمان است و ممکن است با درخواست های بعدی این میزان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری بیش از پنج تا ۶ هزار میلیارد ریالی در فاز نخست این پروژه فقط برای حفاری و فیلترگذاری (غیر از تامین تجهیزات) انجام می شود و شهرداری کرمان به سرعت هر مجوز و زیرساختی را در اختیار پیمانکار قرار می دهد تا این طرح با سرعت بیشتری اجرایی شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه شهر کرمان تاکنون پروژه ای با این مقیاس نداشته است گفت: فرایند آسفالت گذاری بلافاصله پس از حفاری انجام می شود اما کارگاه های اذیت کننده باوجود حفاری ۴۰۰ کیلومتری این طرح در کرمان نداریم.

وی ادامه داد: استان و شهر کرمان جزو چند شهر نخست کشور در اجرای پروژه فیبر نوری است که امیدوارم این پروژه با سرعت و کیفیت خوب در مرکز این استان اجرا و اثرات بر زندگی مردم مشاهده شود. پس از آن، این طرح در ۸۴ شهر کرمان آغاز می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha