اداره گذرنامه پلیس سمنان روزانه به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ارائه خدمت می‌کند

سمنان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان سمنان  گفت: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر، به ویژه متقاضیان حضور در آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین، از خدمات اداره گذرنامه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خدمت دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جلیل موقوفه‌ئی روز سه شنبه با حضور در اداره گذرنامه پلیس امنیت عمومی در بازدید از روند صدور و انجام امور مربوط به گذرنامه متقاضیان اربعین، ضمن گفت و گو با مراجعان، افزود: از اوایل مرداد و بنا بر دستورالعمل های ابلاغی فراجا، فعالیت صدور و تمدید گذرنامه و تمام خدمات مربوط به آن توسط اداره گذرنامه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در مرکز استان و شهرستان ها آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی و استقبال خیل عظیم عاشقان ابا عبدالله(ع) جهت شرکت در این راهپیمایی، با توجه به حجم بالای تقاضای شهروندان برای صدور و تمدید گذرنامه در این ایام، برای تسهیل در انجام امور مربوط به زائران اربعین حسینی، تمهیدات ویژه ای از سوی پلیس اندیشیده شد و در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از مردم استان سمنان به صورت حضوری مراجعه و درخواست صدور گذرنامه داشتند، افزود: تعدادی از زائران از طریق سامانه پلیس من درخواست خود را ثبت کرده اند که در حال بررسی است و در ارتباط با تمدید گذرنامه نیز تاکنون در حدود سه هزار گذرنامه تمدید و تحویل متقاضیان این سفر معنوی شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه روند ارائه خدمات گذرنامه در مرکز استان و شهرستان ها بسیار مطلوب و سریع است، خاطرنشان کرد: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان به اداره های گذرنامه سراسر استان مراجعه و از خدمات مربوطه استفاده می کنند.

کشف نفت سفید قاچاق در شاهرود

فرمانده انتظامی شاهرود از کشف هزار لیتر نفت سفید قاچاق با تلاش ماموران پاسگاه انتظامی طرود این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق عمده سوخت و مقابله با فعالیت های مجرمانه ی قاچاقچیان ، ماموران پاسگاه انتظامی طرود حین کنترل محور مواصلاتی شاهرود- طرود به یک دستگاه خودرو وانت مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

سرهنگ علی کریمی بیان کرد: ماموران دربازرسی از خودرو، یکهزار لیتر نفت سفید قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان ارزش فرآورده سوختی قاچاق کشف شده ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شد، افزود: راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شاهرود با بیان اینکه مبارزه با قاچاق سوخت و منابع ملی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت کسب هرگونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان، موضوع را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهد تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha