۳۷ هزار نفر روز آموزش مهارتی به دانشجویان زنجانی ارائه شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ۳۷ هزار نفر روز آموزش به دانشجویان زنجانی در طرح توانمندسازی مهارتی دانش آموختگان دانشگاهی ارائه شد.

محمدرضا انصاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از هدفگذاری صورت گرفته در استان برای تحقق شعار «هر دانشجو یک مهارت» خبر داد و افزود: طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد اشتغال اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف طراحی و تدوین برنامه‌های آموزشی مهارتی متناسب با نیاز بازار کار، مطالعه و شناسایی تغییرات مشاغل، فناوری‌ها و مهارت‌ها در سطح بین المللی، برقراری عدالت آموزشی برای برخورداری همه مخاطبان و ذی نفعان از آموزش و سنجش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اجرایی می‌شود.

انصاری افزود: ارائه خدمات مهارت آموزی سفارش محور به دانشجویان، براساس نیاز منطقه دانشگاهی از دیگر برنامه‌های سازمان برای اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال است.

وی با اشاره به نقش کلیدی آموزش‌های مهارتی در اشتغال پذیری دانشجویان، بیان کرد: ورود مهارت آموزی به دانشگاه‌ها با توجه به شرایط موجود، نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور، افزایش بهره وری واحدهای صنعتی و تجاری، ایجاد و توسعه فناوری های مورد نیاز، ارتقای مهارت‌ها و آمادگی افراد جامعه ایفا می‌کند.

انصاری گفت: بر همین اساس کمک به افزایش و بهبود مهارت ها متناسب با نیاز بازار و جامعه یکی از مهمترین ارکان مهارت محور کردن دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اهمیت توسعه آموزش‌های مهارتی، افزود: توسعه آموزش‌های مهارتی، موضوع مهمی است اما نباید از حمایت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به عنوان بخش خصوصی و یک کسب و کار به‌خصوص در استان‌های کوچک با جمعیت پایین غافل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha