خودروهای تک‌سرنشین علت اصلی گره‌های ترافیکی شهر کرمانشاه است

کرمانشاه – ایرنا - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه، حضور خودروهای تک سرنشین در اوج ساعات ترافیک را یکی از معضلات شهر کرمانشاه و عامل ایجاد گره های ترافیکی در کلان شهرکرمانشاه عنوان کرد.

سرهنگ «محمد حیدری» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: حضور خودروهای تک سرنشین در ساعات اوج ترافیک عصر گاهی آن هم در هسته مرکزی شهر کرمانشاه یکی از موضوعات مهم در ایجاد گره های ترافیکی کلان شهر کرمانشاه است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.

وی ادامه داد: ایجاد آلودگی زیست محیطی، مصرف بی رویه سوخت ، استهلاک خودروها ، ایجاد گره های ترافیکی ، تصادف و ده ها معضل دیگر نتیجه استفاده از خودرو برای یک نفر در خیابان هاست.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: در این میان نقش خانواده ها ، مراکز آموزشی، دستگاه ها و سازمان های فرهنگ ساز، صداوسیما، رسانه ها و شهرداری در فرهنگ استفاده ازناوگان حمل و نقل عمومی، نقشی کلیدی و تاثیر گذار است، ضمن اینکه تصویب قوانین بازدارنده در این خصوص باید بعنوان یک مطالبه عمومی وفرهنگی توسط همگان خصوصا متولیان امر پیگیری گردد.

حیدری همچنین توجه ویژه مسئولان در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ایجاد تبلیغات محیطی جاذبه دار ، تشویق و ترغیب شهروندان جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی وبرنامه ریزی جهت سرویس دهی به موقع را مقدمه فرهنگ عدم استفاده از خودروها بصورت تک سرنشین در اوج ترافیک عنوان کرد.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده است.

۶۸۰ هزار دستگاه خودرو در استان کرمانشاه موجود است که ۶۵ درصد از آنها در شهر کرمانشاه در حال تردد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha