۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85206778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵ مرکز جامع خدمات سلامت در کردستان به زائران اربعین خدمات می دهد

سنندج- ایرنا- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۸۵ مرکز جامع خدمات سلامت شهری روستایی در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی، در حالت آماده باش برای ارائه خدمات سلامت است.

دکتر فرزام بیدارپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از فعالیت ۲۲ تیم بهداشتی در مسیرهای تردد زائران اربعین در استان خبر داد و اظهار کرد: تیم های ناظر شامل گروه های از بهداشت محیط و حرفه ای، مراقبین سلامت و امور بیماری ها هستند که به طور کامل مسائل مرتبط را در استان، مریوان و پایانه مرزی پوشش خواهند داد.

وی افزود: علاوه بر این تمهیدات، ۲ پایگاه بهداشتی (چادر) با حضور پزشکان در مبادی ورودی و خروجی و یک پایگاه بهداشتی نیز داخل پایانه مرز بین المللی باشماق مریوان بر پا شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به برنامه ریزی و حضور کارکنان واحدهای آموزش بهداشت در پایانه مرزی به صورت سیار اشاره کرد و ادامه داد: این افراد خدمات آموزش سلامت به زوار را در محل استقفرار مواکب در سطح شهرستان مریوان و مرز باشماق بر عهده دارند.

بیدارپور گفت: نصب بنرهای آموزشی، برگزاری کلاس های آموزشی و توزیع پوسترهای آموزشی از دیگر اقدامات پیش بینی شده و در حال اجرا است.

مزر باشماق در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان و شهر مریوان در ۱۰۹ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha