۱ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85206801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازگاری با تغییرات کنکور عامل موفقیت نفرات برتر کنکور در اصفهان

اصفهان - ایرنا- دارندگان رُتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ عامل مهم در موفقیت خود را در سازگاری با تغییرات صورت گرفته در آزمون سراسری سال تحصیلی گذشته عنوان کردند.

سازگاری با تغییرات کنکور عامل موفقیت نفرات برتر کنکور در اصفهان

چهار دانش‌آموز اصفهانی، رُتبه‌ تک رقمی را در سه گروه آزمایشی علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجه به‌دست آوردند.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان دانش آموزان یاد شده در دیداری که با مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان داشتند به تشریح مسیر موفقیت خود پرداختند.

پرهام مصطفوی موفق به کسب رُتبه یک، آرمین امامی موفق به کسب رُتبه پنج گروه علوم‌ تجربی، علیرضا کرمی رُتبه ۲ گروه زبان‌های خارجه و مُبینا طلایی پور رُتبه چهار گروه هنر را کسب کردند.

رتبه پنج گروه علوم‌تجربی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از اصفهان گفت: با توجه‌به تغییراتی که امسال با آن مواجه شدیم کسی می‌توانست موفق باشد که خود را با شرایط سازگار کند.

آرمین امامی، دانش‌آموز شهید اژه‌ای ناحیه سه شهر اصفهان افزود: تمام تلاش خود را کردم که خودم را با شرایط سازگار و مطابق با شرایط جدید برنامه‌ریزی کنم و به‌طورکلی سؤالات در حیطه کتاب‌درسی بود.

سازگاری با تغییرات کنکور عامل موفقیت نفرات برتر کنکور در اصفهان

وی اظهار داشت: تحصیل خود را در رشته پزشکی دانشگاه تهران ادامه خواهم داد و در خصوص تخصص نیز تصمیمی نگرفتم.

این دانش‌آموز نخبه اصفهانی افزود: انتظار این رتبه را نداشتم و به همین دلیل پس از اعلام نتایج بسیار غافلگیر شدم و البته نتیجه حاصل شده بسیار خوشحال‌کننده بود.

رُتبه ۱ گروه علوم‌تجربی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیز گفت: برگزاری ۲نوبته آزمون باعث شد تا از استرس و فشار روانی آزمون کاسته شود و برنامه آزمون اول می‌توانست مطابق با برنامه آموزش و پرورش انجام شود.

پرهام مصطفوی، دانش‌آموز شهید اژه‌ای ناحیه سه شهر اصفهان افزود: امسال ۲ تغییر عمده را در آزمون سراسری نظیر برگزاری ۲ نوبته آزمون و تأثیر قطعی ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در نتیجه آزمون را داشتیم که اقدام مطلوبی بود.

سازگاری با تغییرات کنکور عامل موفقیت نفرات برتر کنکور در اصفهان

وی اظهار داشت: سؤالات کنکور در اکثر مواقع مطابق با کتاب‌درسی بود و ارتباط تنگاتنگ میان کتاب‌های درسی و سؤالات مشاهده می‌شد و امیدوارم در سال‌های بعد هم به همین صورت باشد.

این دانش آموز نخبه اصفهانی افزود: تصمیم دارم در رشته پزشکی دانشگاه تهران تحصیلات خودم را ادامه دهم.

مصطفوی افزود: در خصوص نتایج حدس می‌زدم که رتبه خوبی را کسب خواهم کرد اما این رتبه را پیش‌بینی نمی‌کردم.

رُتبه چهار گروه هنر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در اصفهان نیز گفت: باتوجه‌به تغییراتی که در آزمون سراسری ایجاد شد کسی موفق می‌شد که خود را با تغییرات سازگار کند و من هم سعی کردم خودم را با تغییرات هماهنگ کنم.

مبینا طلایی پور افزود: برای من آزمون کنکوری که در دی‌ سال گذشته برگزار شد آن‌چنان تأثیر نداشت زیرا اولین سالی بود که این تغییرات ایجاد شده بود و درصدهایم به‌عنوان کسی که دروس را کامل مطالعه نکرده بودم خوب بود اما وفق دادن خود با این شرایط دشوار بود.

سازگاری با تغییرات کنکور عامل موفقیت نفرات برتر کنکور در اصفهان

دانش‌آموز هنرهای زیبای دختران ناحیه یک شهر اصفهان اظهار داشت: تغییرات آزمون سراسری شاید برای دانش‌آموزان سال ۱۴۰۳ راحت‌تر باشد.

این دانش آموز نخبه اصفهانی افزود: از حضور امیدبخش خانواده‌ام در تمام مراحل زندگی و تحصیلم قدردانی می‌کنم زیرا هنر رشته‌ای است که هر خانواده‌ای با تحصیل فرزندش موافقت نمی‌کند اما خانواده من برای تحصیل در راه هنر از من حمایت کردند.

طلایی پور خاطرنشان کرد: هفته گذشته برای کنکور عملی حاضر شده بودم و معلم من به بنده اطلاع داد که رتبه چهار شده‌ام و بر این اساس انتخاب اولم دانشگاه تهران خواهد بود.

رتبه ۲ گروه زبان‌های خارجه در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در اصفهان گفت: یکی از دلایل موفقیتم در آزمون سراسری تخصصی‌شدن کنکور بود زیرا زبان انگلیسی، قوی‌ترین حیطه تحصیلی من بود.

علیرضا کرمی افزود: بسیار خوشحالم که پس از ۱۲ سال زحمت و تلاش به نتیجه رسیدم و حس افتخار را به همراه خانواده تجربه کردم.

وی اظهار داشت: نتیجه‌ای که به‌دست‌آمده نتیجه هدایت‌های صورت‌گرفته است و نخبگان برای اینکه مسیر زندگی آینده را هم بتوانند همانند آزمون سراسری با موفقیت پشت سر بگذرانند نیاز به هدایت و اعتماد خواهند داشت.

سازگاری با تغییرات کنکور عامل موفقیت نفرات برتر کنکور در اصفهان

این دانش آموز نخبه اصفهانی با یادآوری اینکه تنها در کنکور زبان‌های خارجه شرکت کرده است، گفت: اینکه تصمیم گرفتم تنها در یک آزمون سراسری شرکت کنم برای اطرافیانم کمی عجیب بود زیرا من از کودکی علاقه و استعدادم را در زبان دیدم و دلیلی برایم نداشت باتوجه‌به علاقه خودم چیزی را کنار آن قرار دهم و می‌خواستم مسیر علاقه خودم را ادامه دهم و پدر و مادرم از تصمیم من حمایت کامل انجام دادند.

وی اظهار داشت: زبان، درسی است که باید به‌عنوان سبک زندگی و علاقه پیگیر آن بود و البته کتابهای درسی هم برای انتقال نکات لازم فنی مناسب بوده است.

رتبه ۲ گروه زبان‌های خارجه در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در اصفهان افزود: معلمان زیادی برای بنده فراتر از یک معلم بودند و مرا هدایت و راهنمایی کردند که قدردان همه آنها هستم و در رشته ادبیات انگلیسی در دانشگاه تهران تحصیلاتم را ادامه خواهم داد.

به گزارش ایرنا، آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ در ۲ نوبت ابتدا در روزهای پایانی دی سال ۱۴۰۱ و سپس در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر سالجاری برگزار شد.

در آزمون سراسری نوبت دوم در استان اصفهان حدود ۲۷ هزار نفر در گروه علوم تجربی، ۱۷ هزار نفر در گروه علوم انسانی، ۹ هزار نفر در گروه علوم ریاضی، پنج هزار نفر در گروه زبان و پنج هزار نفر در گروه هنر به رقابت پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha