تعاون روستایی سمنان ۴۹۸ میلیارد ریال وام برای توسعه کشاورزی جذب کرد

سمنان- ایرنا- مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: ۴۹۸ میلیارد و ۲۲۴ میلیون ریال وام از بانک‌ها و صندوق حمایت از بخش توسعه کشاورزی به وسیله تعاون روستایی استان از ابتدای فروردین امسال تا اوایل مرداد ماه جذب شد.

محمدعلی خالقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: از مجموع تسهیلات جذب شده در سالجاری توسط تعاون روستایی استان سمنان، ۲۵۰ میلیارد ریال مربوط به تسهیلات دریافتی از بانک‌ها و ۴۹۸ میلیارد و ۲۲۴ میلیون ریال مربوط به تسهیلات دریافتی از صندوق حمایت از بخش توسعه کشاورزی بود.

وی ادامه داد: تسهیلات در زمینه‌های مختلف مانند توسعه کشاورزی به وسیله تعاونی روستایی و بهره‌برداران استان جذب شده است.

خالقی اظهار کرد: واحد نظام های بهره برداری و نظام صنفی تعاون روستایی استان سمنان از ابتدای امسال تا اوایل مرداد ماه در وسعت ۴۵ هکتار عملیات آب و خاک اجرا کرده است.

وی بیان کرد: اجرای سامانه یکپارچه مالی در بین ۳۰ تعاونی و انجام حسابرسی سالانه و عملیاتی ۲۷ تعاونی از دیگر اقدامات انجام شده تعاون روستایی استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون است.

خالقی تصریح کرد: آموزش و توانمندسازی صنوف، اعضا و ارکان تشکل‌ها و تعاونی‌ها از اولویت‌های تعاون روستایی استان سمنان است و از ابتدای امسال تا اوایل مردادماه ۱۰۹ نفرروز آموزش به جامعه هدف ارائه شده است.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: یکهزار و ۱۸ فقره پروانه نظام صنفی به وسیله کارشناسان تعاون روستایی استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان تیرماه صادر یا تمدید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حدود ۵۰ هزار بهره‌بردار در بخش‌های مختلف مرتبط با جهادکشاورزی استان سمنان مشغول به فعالیت هستند و ۱۸ درصد سهم اشتغال این استان مربوط به کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha