یادواره شهدای ورزشکار شهرستان ری برگزار شد+ فیلم

شهرری - ایرنا - یادواره شهدای ورزشکار شهرستان ری با حضور خانواده های معظم شهدا و مسئولان این شهرستان در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یادواره شهدای ورزشکار شهرستان ری به همت سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و اداره ورزش و جوانان شهرستان روز سه شنبه در سالن شهید جنگروی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سید علی قاضی عسکر تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، سردار قنبری فرمانده ناحیه سپاه ری، حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید شهرری، دکتر شنگی شهردار منقطه بیست و تعدادی از مسئولین و ورزشکاران و مدال آوران جهانی برگزار شد جوانان و نو جوانان با اجرای حرکات ورزشی و اجرای گروه سرود گرمیه مجلس شهدا بودند.

شهدای ورزشکار به افتخار بزرگتری دست یافتند

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در این یادواره گفت: ورزشکاران شهید علاوه بر افتخارات در حوزه ورزش توانستند به یک افتخار بزرگتر هم دست پیدا کنند و آن شهادت بود.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر اظهار داشت: ورزشکاران ایرانی همیشه با معنویت همراه بوده اند و در ابتدای شروع هر ورزشی نام خداوند و ائمه اطهار (ع) را بر زبان خود جاری می سازند و با اعتقاد به این بزرگواران از آنها مدد می گیرند. 

وی با اشاره به جوانمردانی که در عرصه ورزش درخشیدند و نام خود را ماندگار کردند، افزود: مرحوم غلامرضا تختی ۲ ویژگی مهم را در ورزش داشت یکی اخلاق و جوانمردی بود و دوم مسئله دینداری و توجه به خدا و ائمه اطهار (ع)، بطوریکه در حاضر هم وقتی نام این کشتی گیر بین مردم برده می شود یاد جوانمردی و اخلاق نیکو این ورزشکار یادشان می آید.

قاضی عسکر با بیان اینکه اخلاق نیکوی ورزشکاران می تواند در جامعه تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: این مسئله برای ما مهم است که ورزشکاران و جوانمردان ما درون جامعه هستند آنها کسانی اند که همیشه حامیه مظلومین بوده و ادب و اخلاق را در زندگی خود پیاده کرده اند و به ورزشکارانی خوش اخلاق و داری فضیلت شهره هستند ورزش باید آمیخته با معنویت باشد تا ارزش پیدا کند.

وی اظهار داشت: ورزشکاران ما بعد از هر پیروزی سر به سجده می گذارند و خداوند متعال را شکر می کنند این اعمال در سطح جهانی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و ورزشکاران مارا افرادی معتقد و با ایمان جهان بشناساند.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یادآور شد: مسئولان بدانند که اگر بخواهیم آسیبهای اجتماعی در جامعه را کمرنگ کنیم یا از بین ببریم لازم است به ورزش توجه جدی کنیم و به قهرمانان کشور بها بدهند و ورزشهای مورد علاقه مردم را توجه ویژه داشته باشند.

در انتهای این مراسم از پنج خانواده شهید و سه خانواده جانباز و ورزشکاران مدال آوران جهانی در رشته کشتی و پرورش اندام قدردانی و هدایایی به رسم یاد بود به آنها اهدا شد.

شهرستان ری با پنج بخش و یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است، در این شهرستان طبق آثار و مستندات تاکنون ۲۰۰ ورزشکار شهید شناسایی شده اند که ۴۵ نفر مدال ورزشی استانی و کشوری کسب کرده‌ و مابقی شهدا نیز در برنامه‌های ورزشی فعالیت داشتند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری ۱۵۵ شهید مدافع حرم تقدیم کرده است که یک سوم شهدای مدافع حرم استان تهران را شامل می شود و همچنین از بین ۲ هزار و ۸۵۰ شهید این شهرستان، بیش از۲۰۰ شهید نماد روحیه پهلوانی، جوانمردی و فداکاری در ورزشکاران هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha