۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85206981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس سنای پاکستان: نقش تهران و اسلام‌آباد برای صلح و رفاه منطقه‌ای حائز اهمیت است

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس مجلس سنای پاکستان با ابراز خرسندی از همکاری‌های سازنده این کشور با جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی تاکید کرد: تهران و اسلام آباد نقش مهمی را برای دستیابی به منافع مشترک به ویژه صلح و رفاه منطقه‌ای ایفا می‌کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، محمد صادق سنجرانی امروز در اسلام آباد در دیدار رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان بر اهمیت بالای روابط دو کشور و عزم اسلام‌آباد برای توسعه همکاری‌های فی مابین تاکید کرد.

طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط ایران و پاکستان، همکاری‌های پارلمانی، تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی تبادل نظر کردند.

رئیس سنای پاکستان با تاکید بر نقش تهران و اسلام‌آباد برای صلح و رفاه منطقه‌ای، افزود: هر دو کشور همسایه از همکاری‌های بسیار مطلوب در مجامع بین المللی برخوردارند و ما بر نیاز به تحکیم بیش از پیش این همکاری‌ها در بخش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تاکید داریم.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان و دیدارش با امیرعبداللهیان، اظهار داشت: این بازدید به عاملی موثر برای پیشبرد منافع مشترک و کمک به توسعه همکاری‌های موجود تبدیل شده است.

رئیس سنای پاکستان: نقش تهران و اسلام‌آباد برای صلح و رفاه منطقه‌ای حائز اهمیت است

صادق سنجرانی از نگاه ویژه ایران برای تقویت همکاری‌های مشترک با پاکستان به ویژه در حوزه انرژی و کمک به رفع نیازهای انرژی مردم در ایالت بلوچستان پاکستان قدردانی کرد.

براساس این گزارش، سفیر ایران در پاکستان نیز در این دیدار گزارشی از برنامه‌های خود برای توسعه مراودات اقتصادی، تجاری، سیاسی، پارلمانی و فرهنگی ارائه کرد و نقش مجالس دو کشور برای کمک به دولت‌ها در تقویت روابط را مهم ارزیابی کرد.

دو طرف همچنین با تاکید بر گسترش همکاری‌های مجالس ایران و پاکستان به ویژه در مجامع منطقه‌ای و بین المللی، افزایش حجم مبادلات تجاری دوجانبه با توجه به ظرفیت‌های متقابل و رساندن آن به ۵ میلیارد دلار را سهل الوصول عنوان کردند.

رئیس مجلس سنای پاکستان و سفیر ایران همچنین درباره پروژه خط لوله گاز آی. پی، تجارت و ترانزیت میان دو کشور، لزوم فعال‌سازی سازوکار تهاتر و تلاش برای تقویت امنیت مرزهای مشترک گفت وگو کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha