بخشی از بودجه دستگاه‌های اجرایی خوزستان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد

اهواز - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس قانون، یک درصد از بودجه خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند.

به گزارش ایرنا حسن نورانی روز سه‌شنبه در ستاد کنگره ملی شهدای خوزستان که در اهواز برگزار شد اظهار کرد: وظیفه تجلیل از ایثارگران همگانی بوده و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه ورود کنند البته باید یک سری کارهای ویژه انجام شود به عنوان مثال بحث استخدام و کار تبدیل وضعیت ایثارگران هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وی به اجرای طرح "سپاس" در قالب دیدار مسئولان با خانواده شهدا اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۸۱۶ دیدار با جانبازان و آزاداگان و سه هزار و ۱۱۷ دیدار با خانواده شهدا انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: بعضی از دستگاه‌ها به دیدار خانواده شهدا می‌روند اما گزارش به بنیاد ارائه نمی‌دهند که این روند باید اصلاح شود زیرا عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه به مدیریت ارشد استان ارائه می‌شود.

وی به برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان در اسفندماه سال جاری اشاره کرد و افزود: بنا است تصویر شهدا به صورت قالیچه تهیه و در اختیار دستگاه‌ها قرار بگیرد؛ به کمک دستگاه‌های اجرایی تصاویر تعدادی از شهدای همان دستگاه به اضافه برخی از شهدای استان به چاپ خواهد رسید.

نورانی با اشاره به ساماندهی مزار شهدای استان گفت: برخی از مزار شهدای استان بعد از گذشت ۴۰ سال نیاز به بازسازی و مرمت دارند که وظیفه اصلی این کار بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است. در حال حاضر ۲۳ پروژه ترمیم قبور شهدای استان در حال انجام بوده که برای تکمیل آن به عزم جدی‌تری نیاز است.

وی افزود: کاشت نهال مُسمر به تعداد شهدای استان، نام گذاری معابر، تجلیل از ۲ یا سه خانواده شهید در نماز جمعه به صورت هفتگی و اعزام چهار هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران به عتبات عالیات از مهمترین برنامه‌های بنیاد در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان است.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان گفت: امیدوارم با همیاری دستگاه های اجرایی استان، سه هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را به مشهد مقدس اعزام کنیم.

وی در پایان به رزمایش ملی دیدار با خانواده شهدا در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این کار با همکاری همه دستگاه‌ها در استان انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان خوزستان ۲۴ هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha