شهیده فاطمه نیک یکی از سنبل‌های زنان فعال در دفاع مقدس است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: شهیده فاطمه نیک، یکی از سنبل‌های زنان فعال در دفاع مقدس است که باید از فرصت هفته دفاع مقدس برای معرفی او به کل کشور استفاده شود.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی عصر سه‌شنبه در نشست هماهنگی گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس افزود: امسال محوریت تجلیل از ایثارگران بر روی بانوان معطوف شده است که بسیار اقدام پسندیده‌ای است.

وی جمله‌ تاریخی «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» را مستند عینی،رشادت‌های بانوان در دفاع مقدس دانست و ادامه داد: بسیاری از مادران و همسران شهدا در لحظه‌ اعزام، دل از عزیزانشان کندند و نشان دادند که پیرو راستین مکتب عاشورا هستند و زمان‌شناسانه به ادای تکلیف می‌پردازند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تاکید کرد: کربلا یک روز می‌تواند در شلمچه باشد و روزی دیگر در بیمارستان‌های کشور در بحران کرونا و این عزیزان در هر زمانی که لازم بوده نقش‌آفرینی کرده‌اند.

دوستی با تاکید بر اینکه استان هرمزگان شاخصی بزرگ در حوزه زنان تأثیرگذار مانند شهیده فاطمه نیک دارد، گفت: از فرصت هفته‌ دفاع مقدس امسال باید برای معرفی این بانوی بزرگ استفاده شود و شرایطی فراهم شود که شهید فاطمه نیک در سراسر کشور شناسانده شود.

وی عنوان‌کرد: ادارات دولتی به مناسبت هفته دفاع مقدس باید خدمات عمومی خود را بیش از پیش برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران افزایش دهند و برنامه‌های ویژه‌ای در این ایام داشته باشند.

فرزندان‌مان را برای رزم، جهاد و ایثارگری تربیت کنیم

شهیده فاطمه نیک یکی از سنبل‌های زنان فعال در دفاع مقدس است

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود از تمامی نهادهایی اجرایی استان خواست به آموزش و پرورش برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس کمک کنند.

دوستی گفت: باید فرزندان‌مان را برای رزم، جهاد و ایثارگری تربیت کنیم، زیرا دشمنی‌ها همواره بر علیه این ملت ادامه دارد و آموزش و پرورش باید برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در دانش‌آموزان بیش‌تر تلاش کند.

وی فزود: اگر قرار باشد چند چیز را به دانش‌آموزان یاد دهیم یکی از مهم ترینِ آن‌ها، فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌تواند ملت ما را همیشه زنده و سربلند نگه دارد.

«شهیده فاطمه نیک» متولد سال ۱۳۰۰ بود و در سال ۱۳۶۶ نیز شهید شد.

وی به حضرت زهرا (س) ارادات زیادی داشت؛ نهم مردادماه سال ۶۶ هجری خورشیدی) یکی از شهدای جمعه خونین مکه است که به همراه همسر، همسر برادر شهیدش، خواهر و خواهرزاده جانبازش در کاروان خانواده شهدا به زیارت خانه خدا رفته بود و درحالی که ۶۶ سال از عمرش را سپری می‌کرد در حج ابراهیمی در جوار کعبه به دست وهابیون به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ام‌الشهدای جزیره هرمز که نامش همچون نگین زیبایی می‌درخشد؛ سه فرزندش (علی، غلام و محمد) در در آستانه سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین در دوان دفاع مقدس شهید شدند و در مجموع هشت تن از محارم وی (برادرش سردار موسی درویشی، برادرزاده‌اش حر درویشی و عبدالحسین درویشی و خواهرزاده‌اش مصطفی مدنی و شهید عبدالعلی دریانورد داماد وی) به شهادت رسیده‌اند.

برادر و خواهر زاده‌اش در عملیات خیبر، سومین پسر و دامادش در عملیات والفجر هشت و دو برادر دیگر این بانوی بزرگوار نیز در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha