۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85207306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاخ سفید: بایدن برای شرکت در نشست گروه ۲۰ به دهلی نو می‌رود

نیویورک - ایرنا -جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد  جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  از ۷ تا ۱۰ سپتامبر برای شرکت در اجلاس سران گروه ۲۰  به دهلی نو سفر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز سه شنبه وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن گفت: بایدن هنگام حضور خود در دهلی نو ، با تعدادی از رهبران کشورها تعامل خواهد داشت.

آمریکا در سال ۲۰۲۶ میزبان اجلاس گروه ۲۰ خواهد بود.

سالیوان افزود: بایدن درباره تلاش‌های مشترک برای رسیدگی به مسائل جهانی از جمله انتقال به انرژی پاک و مبارزه با تغییرات آب و هوایی و کاهش اثرات اقتصادی و اجتماعی جنگ روسیه در اوکراین با رهبران جهان گفتگو خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا همچنین درباره افزایش ظرفیت بانک‌های توسعه چند جانبه مانند بانک جهانی برای مبارزه بهتر با فقر و چالش‌های فراملی مهمی که کشورهای سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، گفتگو خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اول تیرماه امسال فرش قرمز کاخ سفید را برای نارندرا مودی، نخست وزیر هند پهن کرد تا تلاش خود را برای آغاز روابط قوی تر آمریکا و هند و مقابله با نفوذ چین را نشان دهد .

بایدن با حضور حدود ۷ هزار نفر، از مودی با مراسم رنگارنگ در کاخ سفید پذیرایی کرد و  گفت: چالش ها و فرصت های پیش روی جهان در قرن حاضر دلیلی برای همکاری و رهبری هند و آمریکا است .

واشنگتن می‌خواهد هند به عنوان یک وزنه تعادل راهبردی در برابر چین باشد و دهلی نو را به عنوان یک شریک بسیار مهم خود می‌بیند، اگرچه برخی تحلیلگران و مقامات سابق، تمایل هند را برای ایستادگی در برابر پکن در مورد موضوعاتی مانند تایوان ابراز تردید کرده اند.

واشنگتن همچنین از روابط نزدیک هند با روسیه در میان جنگ در اوکراین ناراضی است. مودی به دنبال افزایش نفوذ هند، پرجمعیت ترین کشور جهان با ۱.۴ میلیارد جمعیت، در صحنه جهانی در پی تیرگی روابط با همسایه خود یعنی چین است.

 مودی سفر با آمریکا را با یوگا در سازمان ملل آغاز کرد که بتواند پیام صلح هندی را به گوش جهان برساند، این اقدام نمادین، تلاش هند که مدت‌هاست به دنبال یک کرسی دائمی در شورای امنیت، قدرتمندترین ارگان سازمان ملل است را از دیدگاه فرهنگی معنا می‌بخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha