۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85207435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود ۳۸۸ معلم در مدارس ابتدایی دزفول

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85207435
کمبود ۳۸۸ معلم در مدارس ابتدایی دزفول

دزفول- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به کمبود معلم در مدارس این شهرستان گفت: مدارس ابتدایی دزفول برای سال تحصیلی جدید با کمبود ۳۸۸ معلم مواجه هستند.

امیر ظاهرطحان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکهزار و ۲۱۹ معلم ابتدایی و یکهزار و ۴۷۷ کلاس درس در دزفول داریم؛ در واقع ۲۵۸ کلاس کمبود نیرو داریم ضمن اینکه ۱۴۰ نفر از معلمان ابتدایی نیز بازنشسته می‌شوند.
وی ادامه داد: برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که توزیع معلم عادلانه باشد و دورترین نقاط روستایی نیز دیده شوند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: این موارد به وزیر اطلاع داده شده‌اند و امیدواریم توجه ویژه‌ای در این خصوص به دزفول شود.
وی افزود: ۱۲ کلاس‌ برای مهرماه امسال و ۱۳ کلاس برای آبان ماه در دزفول آماده می‌شود و انتظار می‌رود برای شروع سال تحصیلی شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراها برای آماده سازی محیط بیرونی مدارس همکاری لازم را داشته باشند.
ظاهرطحان با بیان اینکه شرایط زندگی و رفاه خانواده‌ها با گذشته متفاوت است، اظهارکرد: در حال حاضر جذابیت مدارس از خانه کمتر است لذا باید کاری کنیم که دانش آموزان با رغبت وارد مدارس و با اکراه خارج شوند.
وی افزود: فرماندار دزفول، پیگیری‌هایی در این خصوص انجام داده و شهردار نیز قول داده در شهریورماه این مقدمات را فراهم کند تا شاهد نشاط دانش آموزان باشیم.
مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: اول مهرماه مدرسه سه کلاسه ۱۵ خرداد میانرود، ۲ کلاسه حافظ شهید بهشتی بخش چغامیش، چهار کلاسه دبیرستان شهید آزادی صفی آباد، سرویس بهداشتی دبستان سادات، بهسازی دبستان فتح و ۲ کلاس در زیباشهر افتتاح می‌شوند.
وی افزود: با همت سازمان نوسازی مدارس تعدادی از کلاس‌های درس مورد نیاز اوایل مهرماه و تعدادی نیز تا آبانماه بهره برداری می‌شوند.
ظاهرطحان گفت: ۲ طرح نیمه تمام شامل هنرستان شهر سیاه منصور و هنرستان شهر منتظران نیز در دستور کار نوسازی مدارس قرار دارند که در سال تحصیلی جدید بهره برداری می شوند.

وی افزود: در نقاطی مانند میانرود، زیباشهر و پیام نور که تراکم جمعیت دارند، نوسازی کلاس‌ها آغاز شده است؛ شهرداری‌ها نیز در قالب پروژه مهر فضا و محوطه مدارس را برای اول مهر آماده خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha