افزایش دما و رگبار، جنوب و غرب فارس را فرا می گیرد ،‌هشدار هواشناسی
آرشیوی

شیراز- ایرنا- اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به افزایش دما،‌ رگبار باران،‌ وزش باد،‌ رعد و برق  و احتمال جاری شدن روان آب در ساعت های بعد از ظهر در جنوب و  غرب  فارس هشدار داد.

مدیر کل هواشناسی فارس روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد :‌این سامانه از شامگاه سه شنبه ۳۱ مرداد ماه آغاز و تا پنجشنبه دوم شهریور ماه در مناطق ذکر شده ادامه دارد.

مسعود حقیقت ادامه داد: این سامانه برای شامگاه سه شنبه در جنوب و غرب استان به ویژه لامرد، لارستان، فراشبند، فیروزآباد، کازرون،‌ کوه چنار، نور آباد ممسنی و همچنین امروز چهارشنبه یکم شهریور ماه در همین مناطق پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد :‌همچنین این سامانه رگباری برای دوم شهریور ماه در جنوب استان به ویِژه شهرستان های لارستان،‌گراش اوز،‌ خنج و لامرد گزارش شده است.

جاری شدن روان آب، عدم اتراق در بستر ورودخانه ها

حقیقت تاکید کرد : اثر مخاطره همچون صاعقه و احتمال جاری شدن روان آب و جود دارد از این رو عدم اتراق در بستر ورودخانه ها و مسیل ها و مدیریت مصرف برق به دلیل افزایش دما توصیه می شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر هواشناسی فارس در اطلاعیه سطح نارنجی ۲۸ مرداد با توجه به رشد ابر های همرفتی و تشدید باران های فصلی در مناطق جنوبی، جنوب شرق ، غربی و مرکزی و شمال غربی هشدار داده بود.

براین اساس در بارندگی اخیر تابستانی ۲۹ مرداد بارش باران در ۳۳ منطقه فارس به ثبت رسید که بیشترین میزان بارندگی با ۴۷ میلی متر مربوط به روستا کورده از توابع شهرستان خنج بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha