۱ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85207493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در خراسان‌شمالی به بیش از ۹۴ هزار تُن رسید

بجنورد- ایرنا- سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: کشاورزان استان از ابتدای خردادماه امسال تاکنون ۹۴ هزار و ۵۹۶ تُن گندم را به دولت تحویل دادند.

احمد نامور روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۲۱ هزار و ۹۸۵ محموله گندم از ۹ هزار و ۱۰۴ کشاورز استان به قیمت تضمینی خریداری شد.

وی افزود: ۱۴ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال ارزش گندم خرید تضمینی است که تاکنون هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از وجوه خریداری شده و به حساب کشاورزان استان واریز شد.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه گندم کاران استان اکنون ۶ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال بابت محصول عرضه شده خود از دولت مطالبه دارند خاطرنشان کرد: گندم کشاورزان به قیمت تضمینی و با نرخ ۱۵۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم از این محصول خریداری می شود.

وی گفت: در آغاز فصل خرید گندم، ۲۶ مرکز برای دریافت محصول گندم کاران گشایش یافت اما با توجه به نزدیک شدن به پایان فصل خرید این محصول، اکنون هفت مرکز خرید آماده دریافت این محصول است.

به گزارش ایرنا، سال زراعی جاری در سطح ۴۸ هزار هکتار زمین های آبی و ۹۵ هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت شد و در سال زراعی گذشته ۱۹۲ هزار تن گندم از سطح کشتزارهای این استان تولید شد که نسبت به سال قبل تر از آن ۴۵ درصد افزایش یافت که گندمکاران این استان ۱۱۲ هزار تن محصول مازاد بر نیاز را به سیلوهای دولتی تحویل داده بودند.

اکنون هزار و ۳۱۱ واحد نانوایی در استان فعالیت دارند و سرانه مصرف آرد و نان در خراسان شمالی ۲ کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری است.

مردم این استان نان خورتر هستند. هر فرد در خراسان شمالی ماهانه ۹.۵ کیلوگرم آرد و نان مصرف می کند که این رقم در کشور ۷.۵ کیلوگرم است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است این استان دارای هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha