۱ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85207495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در همدان از مرز ۴۰۳ هزار تن گذشت

۱ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۹
کد خبر: 85207495
خرید تضمینی گندم در همدان از مرز ۴۰۳ هزار تن گذشت

همدان - ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان تا ۳۱ مرداد به ۴۰۳ هزار و ۱۵۹ تن رسید که نسبت به سال گذشته تاکنون ۲۸ درصد افزایش داشته است.

«رضا بهراملو» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۱۵ هزار و ۵۴۷ تن گندم تضمینی سال گذشته از کشاورزان استان همدان خریداری شده بود.

وی اضافه کرد: شهرستان های رزن با ۷۳ هزار و ۸۶۴ تن، نهاوند با ۷۳ هزار و ۵۷۸ تن و کبودرآهنگ با ۷۳ هزار و ۴۴۲ تن گندم و اسدآباد با ۵۷ هزار و ۸۶۷ تن بیشترین خرید تضمینی گندم را به نام خود ثبت کرده اند.

بهراملو ادامه داد: همچنین همدان با ۳۱ هزار و ۳۲۶ تن، ملایر با ۲۶ هزار و ۸۲۳ تن، درگزین با ۲۳ هزار و ۹۷۴ تن، بهار با ۱۹ هزار و هفت تن ، تویسرکان با ۱۶ هزار و ۷۹۸ تن و فامنین با ۶ هزار و ۵۶۹ تن در رده های بعدی میزان خرید تضمینی گندم در استان قرار دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: خریداران تضمینی گندم به تفکیک مالکیت، سازمان تعاون روستایی ۲۰۳ هزار و ۲۴۷ تن، بخش خصوصی ۱۶۸ هزار و ۵۸۵ تن، کارخانه ها ۱۳ هزار و ۷۷۵ تن و مراکز دولتی ۱۷ هزار و ۵۵۹ تن هستند.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha