کتابخانه مرکزی دانشگاه مراغه افتتاح شد

۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85207534
کتابخانه مرکزی دانشگاه مراغه افتتاح شد

مراغه- ایرنا- کتابخانه مرکزی دانشگاه مراغه به عنوان یکی از طرح‌های افتتاحی هفته دولت در این شهرستان، پس از سال‌ها وقفه و با ۲۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شد.

به گزارش ایرنا معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از این طرح به خبرنگاران بیان کرد: دانشگاه مراغه جزء دانشگاه‌های نوپا به شمار می‌آید اما به لحاظ رشد علمی و ارتقای سطح علمی در سطح کشور رتبه دوم را کسب کرده است.

«علی خطیبی» با قدردانی از مدیران این دانشگاه، افزود: کتابخانه این دانشگاه که طی روز جاری و در آستانه هفته دولت افتتاح شد، دارای بیش از پنج‌هزار مترمربع مساحت است و با ۱۰۰درصد اعتبارات وزارت علوم احداث شده است.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تاکید دارد و بر همین اساس طی سال گذشته و امسال سه هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی، تعمیر و بهسازی ابنیه دانشگاهی اختصاص یافته است.

حمایت مالی وزارت علوم از تحقیقات اساتید جوان و نخبه

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با تاکید بر اینکه رشد علمی مهمترین هدف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، اضافه کرد: برای حمایت از پژوهش اساتید جوانی که طی پنج سال اخیر جذب شده‌اند، اعتبار قابل توجهی اختصضاص یافته است که امیدواریم تاثیر آن در رشد علمی کشور را شاهد باشیم.

کتابخانه مرکزی دانشگاه مراغه افتتاح شد

به گفته وی برای حمایت از کار تحقیقاتی هر استاد نخبه و جوانی که کار آزمایشگاهی انجام می‌دهد، ۱۰۰ میلیون تومان و اساتیدی که کار تئوری انجام می‌دهند، ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا احداث این کتابخانه با پنج هزار مساحت از محل اعتبارات ملی طی سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود و به عنوان یکی از نیازهای اساسی این دانشگاه طی دولت سیزدهم تکمیل شد.

دانشجویان دانشگاه مراغه در پنج رشته دکتری، ۴۲ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی تحصیل می‌کنند.

گفتنی است دانشگاه مراغه که از سال ۱۳۷۰ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرد، طی سال ۱۳۹۱ به دانشگاه ارتقا یافت و اکنون دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

این دانشگاه طبق نتایج منتشر شده از رتبه‌بندی تایمز کشورهای آسیایی در سال ۲۰۲۲ میلادی در رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha