۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85207570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیپلمات روس: غرب از وضعیت لیبی برای اهداف اقتصادی استفاده می کند

تهران- ایرنا- معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: تعدادی از کشورهای غربی به دنبال سوء استفاده از وضعیت لیبی برای دستیابی به اهداف سیاسی و اقتصادی خود هستند و مسکو نگران این مسئله است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، دیمیتری پولیانسکی در نشست شورای امنیت سازمان ملل خاطر نشان کرد: همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دومین نشست اجلاس سران روسیه و آفریقا در ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) گفت، تضمین وحدت ملی واقعی در لیبی و جلوگیری از تبدیل این کشور به عرصه‌ای برای رویارویی کشورهای ثالث، مهم است.

پولیانسکی افزود: روسیه هم به نوبه خود دشواری های این روند را درک می‌کند و تمام تلاش ممکن را برای کمک به تعامل سازنده میان تمام نیروها در کشور لیبی انجام می دهد.

به گفته این دیپلمات روس، وضعیت لیبی روشن می کند که « اقدامات جدایی‌طلبانه از جمله ایجاد بسترها و میزگردهای مختلف که بدون حضور همه عوامل تأثیرگذار بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین نمایندگان لیبی است، به نتایج مطلوب منجر نخواهد شد.»

وی ادامه داد: این مسئله که تعدادی از کشورهای غربی در تلاش هستند تا از وضعیت لیبی برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتیکی و اقتصادی مشخص، به‌ویژه در بازار هیدروکربن استفاده کنند، بدون شک نگران‌کننده است.

کشور لیبی از سال ۲۰۱۱ تاکنون دچار بی‌ثباتی شده و شاهد درگیری گروه‌های مختلفی بوده است تا جایی که گروه‌های مسلح در این کشور به دو بخش شرقی (طبرق) و غربی (طرابلس) تبدیل و با حمایت برخی کشورها با یکدیگر وارد جنگ شدند. هم اکنون در لیبی دو دولت در سر کار است و هریک خود را دولت قانونی می‌داند.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هیئتی از وزارت دفاع در اولین سفر رسمی خود به دعوت خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسم به «ارتش ملی لیبی»، وارد لیبی شده است.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، در این سفر قرار است چشم انداز همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی و سایر موضوعات برای اقدام مشترک مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha