پروازهای مستقیم مشهد- نجف هیچ افزایش قیمتی ندارند

مشهد- ایرنا- مدیر روابط‌ عمومی فرودگاه های خراسان رضوی گفت: هیچ‌گونه گران‌فروشی بلیت در پرواز مستقیم مشهد- نجف وجود ندارد و افزایش قیمت مربوط به مسیرهای غیر مستقیم است.

حسن جعفری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای اخیر مطالبی در شبکه‌های اجتماعی پیرامون گرانی بلیت‌های مسیر اربعین‌حسینی از مبداء مشهد به نجف منتشر شد، این درحالی است که پروازهای مستقیم در این مسیر هیچ افزایش قیمتی نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: پروازهای غیرمستقیم (کانکشنی) که باید مسافران هواپیما را در یک مقصد ترک کنند و برای رسیدن به مقصد نهایی خود سوار هواپیمای دیگری شوند، شامل نرخ بالاتری شده و گران‌فروشی در بلیت‌های مسیر اربعین تلقی نمی‌شود.

مدیر روابط عمومی فرودگاه های خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در واقع پروازهای غیر مستقیم مختص مسیر کشورهای دیگر است.

وی تاکید کرد: داخل فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس هیچ برنامه‌ای برای فروش بلیت سفر اربعین وجود ندارد.

جعفری افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مرکزی اربعین حسینی فروش بلیت فقط از طریق آدرس سایت رسمی هر یک از شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر فروش آنلاین منتخب که اسامی آن‌ها در سایت سازمان هواپیمایی کشوری قرار داده شده، انجام خواهد شد و مسافران در صورت مشاهده تخلف در نرخ و استفاده از مجاری فروش غیرمجاز، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی به نشانی www.caa.gov.ir اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی شود.

به گزارش ایرنا، سازمان هواپیمایی کشوری، نرخ بلیت پروازهای اربعین از تهران به فرودگاه‌های نجف و بغداد را ٨٠ میلیون ریال و از مبداء مشهد ٩۵ میلیون ریال اعلام‌کرده است که در روزهای اخیر اخباری مبنی بر فروش بلیت مشهد- نجف تا ١٨٠ میلیون ریال منتشر شده است.

در حوزه پروازهای خارجی فرودگاه مشهد بیش از ۵۰ درصد پروازها، به مقصد نجف و بغداد است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی گفت: بعد از فرودگاه امام خمینی (ره)، بیشترین پروزهای اربعین مربوط به فرودگاه مشهد است.

پروازهای اعزام زائران اربعین حسینی در سراسر کشور از ۲۷ مرداد آغاز و ۴٢ پرواز فوق‌العاده در مسیر مشهد- نجف برقرار شد.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha