۱ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبر: 85207592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز پژوهشی توسعه‌ علوم و فناوری حسگر در دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد

شیراز - ایرنا - مرکز پژوهشی توسعه‌ی علوم و فناوری حسگر دانشگاه شیراز، به‌عنوان یک مرکز تحقیقاتی میان‌رشته‌ای در زمینه‌ی طراحی و ساخت انواع حسگرها در دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس مرکز پژوهشی توسعه‌ی علوم و فناوری حسگر دانشگاه شیراز روز چهارشنبه در نشست معرفی این مرکز پژوهشی گفت: این پژوهشکده در جهت گسترش و توسعه‌ مرزهای دانش، شناسایی و رفع نیازهای جامعه و صنعت و تحقق اولویت‌های تحقیقاتی سند نقشه‌ جامع علمی کشور در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی راه‌اندازی شد.

جواد تشخوریان افزود: امروزه ‌حسگرها به‌عنوان ابزاری قدرتمند در اندازه‌گیری طیف وسیعی از مواد شناخته می‌شوند و تکنولوژی طراحی و ساخت آن‌ها هر روز در جهان دستخوش تغییرات می‌شود و در مرکز بسیاری از پیشرفت‌های فناوری قرار گرفته‌اند که این نشانگر سرمایه‌گذاری رو به رشد در فناوری حسگرها است.

عضو هیات علمی دانشکده علوم دانشگاه شیراز اظهار کرد: مرکز پژوهشی توسعه‌ی علوم و فناوری حسگر دانشگاه شیراز می‌تواند به‌عنوان بستری برای انجام تحقیقات پایه و کاربردی در حوزه‌ی انواع حسگرها و زیست‌حسگرها در راستای رفع نیازها در حوزه‌های مختلف گام‌های مؤثری بردارد.

تشخوریان عنوان کرد: تهیه‌ی برنامه‌ راهبردی دانشگاه در همه‌ی ابعاد مرتبط با حوزه‌ی حسگر، جلب مشارکت اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای فعالیت‌های میان‌رشته‌ای، رصد، ارزیابی، آسیب‌شناسی و بهره‌برداری از پژوهش‌های انجام شده و فناوری‌های موجود در سطح ملی و بین‌المللی، نظارت محتوایی و تخصصی بر پروژه‌های مرتبط، برگزاری نشست‌های علمی تخصصی دانشگاهی و مشترک با صنعت، سازمان‌ها، نهادها و بخش خصوصی، بررسی و کمک به رفع نیازهای تحقیقاتی بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، خدماتی و پژوهشی کشور، همکاری پژوهشی با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی داخلی و خارجی برای بهبود کیفیت فعالیت‌های پژوهشی این حوزه، تلاش برای آموزش و پژوهش در فناوری حسگر از اهداف این مرکز است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای معرفی این مرکز به سازمان‌ها و نهادهای خارج از دانشگاه مانند سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران، وزارت نیرو، سازمان استاندارد تاکید کرد: معرفی هرچه بیش‌تر و شایسته‌تر این مرکز پژوهشی در سطح کشور لازم است.

رئیس مرکز پژوهشی توسعه‌ی علوم و فناوری حسگر دانشگاه شیراز گفت: این پژوهشکده زمینه‌ای مناسب برای همکاری پژوهشی در رفع نیازهای جامعه و صنعت در قالب سامانه‌ی نظام ایده و نیازها (نان) و حمایت‌های صندوق حمایت از پژوهشگران کشور است و اعضای هیات علمی می‌توانند به خوبی از این ظرفیت استفاده کنند.

ایجاد پژوهشکده برای حل مسائل کشور اولویت دانشگاه شیراز است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز در ادامه این نشست گفت: ایجاد پژوهشکده‌های مختلف در راستای حل مسائل کشور از اولویت‌های مهم و اساسی است که این دانشگاه با جدیت دنبال می‌کند.

محمدهادی صادقی با اشاره به مشوق‌های پیش‌بینی شده در راستای فعالیت مراکز پژوهشی، افزود: تخصیص گرنت پژوهشی به اعضای فعال تا سه‌برابر میزان گرنت پژوهشی فعلی، حمایت از سخنرانی‌های علمی در سطح دانشگاهی، ملی و بین‌المللی، دعوت از چهره‌های علمی و متخصصان بین‌المللی، حمایت از همکاری‌های بین‌رشته‌ای و تأمین تجهیزات تحقیقاتی موردنیاز برخی از حمایت‌های دانشگاه شیراز از پژوهشکده‌ها است.

وی اظهار کرد: پژوهشکده علوم و فناوری حسگر نیز به طور جدی حمایت می‌شود تا در رفع نیازهای جامعه و صنعت نقش‌آفرینی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha