افزون بر یک میلیون نفر در جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ثبت‌نام کردند

بجنورد- ایرنا- مسوول امور بازی‌ها و پلتفرم‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲ نفر در هشتمین مسابقه یک میلیون نفری جام قهرمانان بازی های ویدیویی ثبت‌نام کردند.

محمد فاضلی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقه بازی های رایانه‌ای در بجنورد اظهار کرد: این مسابقات در۲ بخش حضوری رشته فیفا ۲۳ و در بخش بازی‌های موبایلی ایرانی در نیمه نخست امسال در تمامی استان‌ها و در تاریخ متفاوتی برگزار و یا در حال برگزاری است که اختتامیه آن در پایان شهریورماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۳۳ نفر در بخش موبایلی و ۲ هزار و ۶۰۹ نفر در بخش فیفا ۲۳ شرکت کردند.

مسوول امور بازی‌ها بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در بخش فیفا خراسان شمالی با ثبت‌نام ۲۰۰ نفر رتبه دوم کشوری حضور در این مسابقه را کسب کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این بنیاد در نظر دارد بازی‌های رایانه‌ای را به فرصتی برای کشور و نسل جدید تبدیل کند، این ظرفیت در بازی‌های جدید تولید شده در کشور و موفقیت بازی‌های ایرانی در نقاط مختلف جهان نمایان است.

۳۴ میلیون نفر مخاطب بازی رایانه‌ای

فاضلی در ادامه سخنانش افزود: در مجموع ۳۴ میلیون نفر در کشور مخاطب بازی‌های رایانه‌ای هستند که از این تعداد ۹ درصد خردسال، ۱۷ درصد کودک، ۱۹ درصد جوان، ۳۴ درصد نوجوان، ۱۸ درصد بزرگسال و سه درصد هم میانسال را شامل می شوند.

وی بیان کرد: به طور میانگین هریک از این مخاطبان ۹۵ دقیقه در روز بازی می کنند که در مجموع بانوان ۶۴ دقیقه و آقایان ۱۱۵ دقیقه را به بازی اختصاص می دهند.

مسوول امور بازی ها و پلتفرم‌های بنیاد ملی بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ۸۸ درصد این افراد با استفاده از کنسول خانگی، ۱۳ درصد کنسول دستی، ۹۶ درصد با تلفن همراه، ۱۴ درصد تبلت، ۵۹ درصد رایانه شخصی و ۴۸ درصد لب تاپ در سطح کشور مشغول به بازی هستند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است که نیمی از آنها در مناطق روستایی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha