رونمایی از سردیس دکتر یزدیان/ راه اندازی پویش قدردانی از پزشکان در تهران

تهران_ ایرنا_ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: سردیس دکتر ضیاالدین یزدیان همزمان با روز پزشک مقابل بیمارستان فارابی رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، رضا صیادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: روز پزشک بهانه‌ خوبی شد تا یادی کنیم از چهره‌های ماندگار پزشکی کشورمان همچون دکتر ضیاالدین یزدیان که بنیانگذار انحراف چشم کودکان است.

وی اظهارداشت: روزانه صدها کودک که برای معاینه و مشکلات چشمی به بخش کودکان بیمارستان فارابی مراجعه می‌کنند به همت دکتر یزدیان معالجه می‌شوند.

وی افزود: دکتر یزدیان یکی از مفاخر کشور به‌شمار می‌رود از این رو ما معتقدیم که هنرهای حجمی باید کمک کند تا چهره‌هایی که مردم آنها را نمی‌شناسند معرفی شوند.

مدیرعامل زیباسازی شهر تهران ادامه داد: در این چند روز که خبر رونمایی سردیس دکتر یزدیان در رسانه‌ها منتشر شد برای بسیاری از افراد این سوال پیش آمد که ایشان چه کسی هستند، در واقع این مراسم بهانه خوبی شد تا چهره‌های ماندگار پزشکی به جامعه معرفی شوند.

وی با بیان اینکه این تندیس برای قدردانی از زحمات جامعه پزشکی کشور است گفت: این اثری که در مقابل ورودی بیمارستان فارابی نصب شد جنس آن از فایبرگلاس و پتینه‌های برنز است.

وی با اشاره به یکی دیگر از اقدامات سازمان زیباسازی شهر خاطرنشان کرد: برای روز پزشک یک پویشی با عنوان پزشکان عزیز با شما حالمان خوب است در راستای تقدیر از پزشکان راه‌اندازی کرده‌ایم همچنین نصب بیلبوردها و بنرها در مقابل بیمارستان‌های شهر نیز از دیگر اقدامات است.

صیادی در خصوص نصب سردیس‌های دیگر در سطح شهر گفت: تعداد قابل توجهی سردیس وجود دارد که برخی از آنها داخل محوطه‌ها و برخی دیگر در اماکن عمومی نصب خواهد شد. در واقع موضوع سردیس‌سازی و نصب آنها در سازمان زیبا سازی به‌صورت جریانی مستمر ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: هنرهای حجمی اصولا با درخواست و سفارش مستقیم و مسابقه که موصوع استعداد یابی و پرورش هم در نظر گرفته می‌شود و تلاش ما این است که از هر دو روش استفاده شود.

به گزارش ایرنا ، دکتر ضیاالدین یزدیان، فوق تخصص استرابیسم و استاد پیشکسوت گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتر یزدیان متولد ۱۸ خرداد ۱۳۲۸ در شهر یزد بود. پس از دریافت دیپلم در سال ۴۶ و قبولی در کنکور سراسری با توجه به علاقه ای که به پزشکی داشت وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد. در سال ۵۳ موفق به پایان دوره پزشکی عمومی شد و ۴ سال بعد به عنوان دستیار تخصصی چشم پزشکی در همان دانشکده پذیرفته شد. با وجود اینکه قصد بازگشت به یزد را داشت اما به توصیه استاد خود، مرحوم دکتر حسین شهیدی در شهر تهران مشغول به طبابت شد و در سال ۱۳۵۷ به عنوان عضو هیئت علمی در بیمارستان فارابی شروع به کار کرد. تنها یک سال کار به عنوان چشم پزشک عمومی در این بیمارستان کافی بود تا با استعدادی که از خود نشان داد و با راهنمایی دیگر استاد خود، مرحوم دکتر محمدحسین لشگری، رشته استرابیسم (انحراف چشم) که رشته مشکلی در چشم پزشکی بود را برای ادامه راه برگزیند. به همین منظور و برای کسب تجربه بیشتر با دعوت دکتر وان نوردون، استاد چشم پزشکی بیمارستان کودکان تگزاس، راهی آمریکا شد. اما دیری نپایید که به دلیل نیاز بیمارستان فارابی به تخصص وی به سرعت به ایران بازگشت و در بدو ورود بخش استرابیسم این بیمارستان را تاسیس کرد و تا زمان بازنشستگی در این بخش به درمان بیماران پرداخت.

اکران فرهنگی سالروز شهادت حضرت رقیه (س) در فضای شهری پایتخت

اکران فرهنگی سالروز شهادت حضرت رقیه (س) به همت سازمان زیباسازی در فضای شهری پایتخت انجام شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهرتهران؛ همزمان با پنجم ماه صفر (۳۱ مرداد) اکران فرهنگی سالروز شهادت حضرت رقیه(س) به همت سازمان زیباسازی در فضای تبلیغاتی پایتخت صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، اکران فرهنگی سوگواری شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها با عنوان "درنام رقیه، فاطمه پنهان است از این دو یکی جان و یکی جانان است" در فضای شهری تهران انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha