ادعای آمریکا در مورد عدم حمایت از حملات اوکراین در خاک روسیه

تهران-ایرنا- پس از خنثی‌سازی حملات پهپادهای اوایل امروز اوکراین در مسکو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد که ایالات متحده از حملات در داخل روسیه حمایت نمی‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این به اوکراین بستگی دارد که تصمیم بگیرد چگونه از خود در برابر حمله روسیه که از فوریه (اسفند) سال گذشته آغاز شد، دفاع کند.

سخنگوی این وزارتخانه افزود: همچنین روسیه می‌تواند هر زمان که بخواهد با خروج [نیروهایش] از اوکراین به این جنگ پایان دهد.

سرگئی سوبیانین شهردار مسکو اعلام کرد که بامداد چهارشنبه یک پهپاد در خارج از پایتخت روسیه سرنگون شد و یک پهپاد دیگر به ساختمانی در حال تاسیس در بخش مالی این شهر برخورد کرد.

در پی این حمله، یک مقام روس اظهار کرد که خساراتی به ساختمان در حال تاسیس وارد شده است.

اوکراین در هفته‌های اخیر حملات پهپادی متعددی را در مسکو انجام داده است که شماری از این پهپادها توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم شدند.

بر پایه این گزارش، ایالات متحده که بارها کمک‌های گسترده‌ای شامل انواع سلاح‌ها و سایر تجهیزات نظامی به اوکراین ارائه کرده، همواره مدعی شده که از حملات کی‌یف در خاک روسیه حمایت نمی‌کند.

هفته گذشته معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه ایالات متحده به حمایت خود از اوکراین تا هر زمان که جنگ طول بکشد ادامه خواهد داد، گفت: ما به دنبال جنگ با روسیه نیستیم و [ارائه] کمک‌ها در این جنگ، برای حمایت از اوکراین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha