ایجاد ۲ هزار شغل ثمره بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی سمنان در هفته دولت است

سمنان- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۱۷ طرح صنعتی و معدنی این استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت بهره‌برداری می‌شود که برای ۲ هزار نفر اشتغالزایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یادگار احمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این ۱۷ طرح صنعتی و معدنی همزمان با هفته دولت با حضور مسئولان استانی در شهرستان‌های سمنان، گرمسار، شاهرود، دامغان، آرادان و مهدیشهرو سرخه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده در این واحدها، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این واحدها برای حدود ۸۰۰ نفر شغل مستقیم و براییکهزار و ۲۰۰ نفرشغل غیرمستقیم ایجاد می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: طرح های قابل افتتاح در زمینه های مختلف تولید فروسیلیسیم با سیلیکون بیش از ۵۵ درصد وزنی، مصالح ساختمانی، برش انواع سنگ روغن تصفیه مجدد، انواع مقره کامپوزیتی، برق گیر فشارقوی، محصولات و فرآورده های بهداشتی و آرایشی، مواد غذایی، ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، فرآوری مواد معدنی، انواع دستگاه یوپی‌اس، نمک خوراکی تصفیه شده با کاربرد در صنایع غذایی و عملیات جوشکاری انفجاری فلزات هستند که در هفته دولت فعالیت خود را آغاز می کنند و به چرخه تولید استان ملحق می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۸۱۱ طرح عمرانی، زیربنایی و اقتصادی با صرف اعتبار ۲۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال، هفته دولت سال ۱۴۰۲ در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد که شامل ۷۵۲ طرح عمرانی با اعتبار ۲۹ هزار میلیارد ریال و ۵۹ طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با همراهی بخش خصوصی با صرف اعتبار هشت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۵۵۳ نفر می شود.

استان سمنان ۲ هزار واحد صنعتی و معدنی دارد که ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است.

به گزارش ایرنا، در استان سمنان ۴۲ نوع ماده معدنی شناخته شده، بیش از ۶۲۶ معدن وجود دارد و سالانه افزون بر ۲۲ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود که ذخیره قطعی معادن این استان حدود ۶۰۰ میلیون تن و ذخیره احتمالی آن‌ها حدود یک میلیارد تن است، بر پایه شواهد زمین‌شناسی پیش‌بینی می‌شود ذخیره معدنی این استان بیش از ۲ و نیم میلیارد تن باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha