۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبر: 85207772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طالبان خواستار حل مشکلات با پاکستان از راه مذاکره شد

تهران- ایرنا - «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با «سهیل محمود» رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت خارجه پاکستان خواهان مذاکره و جست و جوی علت اختلافات اخیر دو کشور به جای اظهارنظرهای رسانه ای و گفت و گوی های لفظی شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از طلوع نیوز، حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توئیتی نوشت امیرخان متقی در دیدار با مقامات پاکستان گفت: دو کشور به جای اظهار نظرهای رسانه‌ای و گفت‌وگوهای لفظی باید علت مشکلات شان را جستجو کنند.

وی یادآور شد که در این دیدار رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت خارجه پاکستان درباره حل مشکلات پاکستان و افغانستان از راه‌تفاهم و گفت‌وگو ابراز امیدواری کرده است.

سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله طالبان، روز دوشنبه در نشستی در ارزگان یکی از ولایات افغانستان گفته بود: رویدادهای اخیر در پاکستان، مشکل داخلی آن کشور است و باید پاکستانی‌ها خودشان حل کنند.

سرپرست وزارت داخله طالبان درباره گفت‌وگوها میان پاکستان و تحریک طالبان پاکستانی گفت تغییرات در اوضاع سیاسی پاکستان باعث شد تا این گفت‌وگوها بی‌نتیجه بمانند.

پیش از این حنا ربانی معاون وزارت خارجه پاکستان، طالبان را به دست داشتن در ناامنی‌های پاکستان متهم کرد و افزود: پاکستان مدارکی را در این باره برای طالبان افغانستان فرستاده است.

حنا ربانی در گفت‌وگویی با شبکه آج‌نیوز پاکستان گفت: در برخی حملات حتی کسانی که با روادید قانونی به پاکستان رفته‌اند، دست داشتند.

وی با تکرار اظهارات اخیر بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان مبنی بر این‌که اگر طالبان افغانستان علیه گروه‌های تروریستی اقدام نکنند، اسلام‌آباد برای دفاع از خود پیگیری بین‌المللی می کند، افزود: این کشور حق دارد، برای دفاع از خود اقدام کند.

ربانی خاطر نشان کرد پس از سقوط نظام پیشین افغانستان، حملات تروریستی در آن کشور افزایش یافته است .

.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha