طرح‌های افتتاحی جهاد کشاورزی سمنان حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد + فیلم

سمنان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۱۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی با اعتبار یکهزار و ۹۱۵ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قاسمی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سمنان و نشست با نمایندگان خبرگزاری‌های استان سمنان، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری در بخش کشاورزی استان سمنان ۱۳۴ طرح در بخش عمرانی و ۱۶ طرح مربوط به بخش اقتصادی است.

وی تصریح کرد: افتتاح ۱۵۰ طرح بخش کشاورزی موجب اشتغالزایی ۹۵ نفر و تثبیت اشتغال ۱۲۳ نفر می‌شود.

طرح‌های افتتاحی جهاد کشاورزی سمنان بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این طرح‌ها در بخش‌های مختلف آب‌وخاک، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی و عشایری و منابع طبیعی آماده بهره‌برداری است، افزود: در بخش پروژه‌های عمرانی با توجه به اهمیت موضوع آب و اولویتی که این موضوع در بخش کشاورزی استان دارد، تمرکز عمده این طرح‌ها بر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، لایروبی، مرمت و بهسازی قنات‌ها، احداث کانال‌های آبیاری عمومی و انتقال آب با لوله و همچنین تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی است.

قاسمی خاطر نشان کرد: مرمت و لایروبی طرح‌های آبخیزداری و به‌ویژه ساخت سازه‌های سنگ و ملاتی و بند خاکی برای مهار سیلاب و کاهش و جلوگیری از فرسایش آبی آماده افتتاح است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در حوزه عشایری نیز بهسازی چشمه و ساخت آب‌نما و راه دسترسی عشایری به‌ عنوان طرح‌های اولویت‌دار در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

️قاسمی افزود: طرح‌های پرورش گاو شیری، گوساله پرواری، دام داشتی و واحد پرورش مرغ گوشتی و شترمرغ در بخش دام و طیور در هفته دولت امسال در استان سمنان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولیدات گیاهی نیز طرح توسعه باغ‌ها در اراضی شیب‌دار و اصلاح باغ‌ها هفته دولت امسال در استان سمنان به بهره‌برداری خواهد شد، تصریح کرد: هفته دولت امسال واحدهای صنایع تبدیلی و واحد خوراک دام و طیور استان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۸۱۱ طرح عمرانی، زیربنایی و اقتصادی با صرف اعتبار ۲۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال، هفته دولت سال ۱۴۰۲ در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد که شامل ۷۵۲ طرح عمرانی با اعتبار ۲۹ هزار میلیارد ریال و ۵۹ طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با همراهی بخش خصوصی با صرف اعتبار هشت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۵۵۳ نفر می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha