۱۲ درصد از کلاس‌های درس چندپایه هستند

تهران - ایرنا - مشاور معاون ابتدایی آموزش و پرورش گفت: تدریس کلاس‌های چندپایه ویژگی و شیوه متفاوتی دارد و حدود ۱۲ درصد از کل کلاس‌های مدارس کشور به این صورت اداره می‌شود.

علیرضا حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره توانمندسازی معلمان برای کلاس‌های چندپایه اظهار کرد: وضعیت تدریس در کلاس‌های چندپایه بسیار متفاوت از سایر مدارس است چراکه در یک کلاس چند دانش‌آموز در پایه‌های تحصیلی مختلف تحصیل می‌کنند و معلم برای همه آنها یک زمان را در اختیار دارد.

وی افزود: مدیریت زمان، توزیع محتوا و توزیع شیوه تدریس مشابه آن را در کلاس‌های چند پایه اهمیت بسیاری دارد، برای این تدریس هم شیوه‌نامه از قبل وجود داشته و یک آماده‌سازی محتوای تلفیقی صورت گرفته است.

مشاور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ادامه داد: اکنون موارد امکان تلفیق در دروس شناسایی شده و یک محتوای یکپارچه تعریف کردیم که معلمی که چند پایه دارد، آن محتوای یکپارچه را یکجا آموزش دهد تا علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، به بازدهی بهتر دانش‌آموزان هم کمک کند.

حسین‌زاده با بیان اینکه در مدارس روستایی عمدتا کلاس‌های چندپایه داریم، عنوان کرد: اما این‌کار در همه دروس و محتوا قابلیت اجرا ندارد و شاخه‌های دیگر را هم باید مد نظر قرار دهیم که روی آنها هم کار می شود. آموزش این دانش‌آموزان محل دغدغه است.

به گزارش ایرنا، کلاس‌ های چند پایه، به کلاس‌هایی گفته می‌شود که دانش‌آموزان چند پایۀ تحصیلی، به همراه یک معلم در یک کلاس درس حضور پیدا می‌کنند. در این شرایط معلم باید محتوای کتاب‌های درسی را برای همه دانش‌آموزان در پایه‌های تحصیلی مختلف اما در همان زمان محدود آموزش دهد.

براین اساس بیشتر معلمان، کارشناسان آموزشی و دانش‌آموزان این شرایط را مناسب نمی‌دانند چراکه امکان یادگیری کامل برای آنها وجود ندارد، همچنین برای هر پایه تحصیلی زمانی محدودتر از سایر دانش‌آموزان اختصاص داده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha