استاندار: همدان در طول تاریخ همواره مرکز دانش و هنر بوده است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، با تاریخی دیرینه و ژرف، همواره در دوران تاریخ مرکز دانش، هنر، فرهنگ و مقاومت بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت یکم شهریور روز همدان و گرامیداشت حکیم بوعلی‌سینا و روز پزشک افزود: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، با تاریخی دیرینه و فرهنگی ژرف، مردمی مجاهد و با ایمان، نماد تلاش، پشتکار و ایستادگی است.

در این پیام آمده است: همدان از دوران کهن تا به امروز، به عنوان مرکز دانش، هنر، فرهنگ و مقاومت درخشیده و نقشی مهم در تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایران بزرگ، ایفا کرده است.

استاندار همدان در این پیام افزوده است: استان همدان با اتکا به توانمندی‌های خود، روز به روز مسیر پیشرفت را در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طی می‌کند و علما، مسئولان، پزشکان، کادر درمان، مهندسان، کارآفرینان، هنرمندان و مردم این شهر با تلاش‌ و تعهد، همدان را به قطب فرهنگی، علمی و اقتصادی تبدیل کرده اند که همه این تلاش‌ها، به منظور ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و توسعه پایدار استان است.

قاسمی فرزاد در این پیام افزوده است: روز پزشک و گرامیداشت شیخ الرئیس بوعلی سینا را به جامعه‌ پزشکی استان تبریک می‌گویم و از این قشر زحمتکش که با دلسوزی و همت بلند، در کمال اخلاق، همواره در حال خدمت به انسانیت هستند، قدردانی می کنم.

به گزارش ایرنا، یکم شهریورماه زاد روز تولد ابوعلی سینا، اندیشمند و فیلسوف مطرح جهان و ایران است، شخصیت ارزشمندی که برای بزرگداشت او در سالنامه ملی ایران، زادروزش به نام روز پزشک ثبت شده است.

ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا، دانشمند ایرانی قرن چهارم هجری در اول شهریور ۳۵۹ هجری خورشیدی در روستای خرمیثن از توابع بخارا(ایران قدیم) دیده به جهان گشود و بعدها یکی از اندیشمندان بزرگ این سرزمین کهن شد و پس از زندگی در همدان در این خطه از ایران درگذشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha