۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85208031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه پیش بینی هواگو برای ایام اربعین در ایلام راه اندازی شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان ایلام از راه اندازی سامانه هوشمند هواگوی با شماره تماس ۱۳۴ همزمان با پیاده روی عظیم اربعین در این استان خبر داد.

"سیروس نادری زرنه" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی هواگو را از نیازها و ضروریات استان دانست و اظهار کرد: این سامانه آخرین وضعیت جوی استان را به شهروندان و مسافران اطلاع می دهد.

وی افزود: با توجه به حضور انبوه زائران داخلی و خارجی در استان ایلام و شهرستان مهران و الزام آگاهی لحظه ای از وضعیت جوی منطقه در ایام اربعین، راه اندازی این سامانه نقش مهم و تأثیرگذاری در جهت خدمت رسانی به زائران حسینی ایفا خواهد کرد.

نادری زرنه یادآور شد: تعداد خطوط ورودی این سامانه از هشت خط به ۳۰ خط بر روی بستر فیبر نوری افزوده شده و هم اکنون امکان پاسخگویی به ۳۰ تماس همزمان توسط مردم با این سامانه فراهم شده است.

وی اضافه کرد: از طریق این سامانه‌ آخرین وضعیت جوی و پیش بینی تا ۷۲ ساعت آینده شهرستان‌های استان، توصیه های هواشناسی کشاورزی، هشدارهای هواشناسی و همچنین پیش بینی هوای تهران و مراکز استان‌های همجوار ارائه می شود.

نادری زرنه در ادامه گفت: امکان برقراری ارتباط با انواع اپراتورهای ثابت و همراه و امکان دسترسی کاربران خارج از استان به این سامانه از طریق شماره تلفن۱۳۴-۰۸۴از دیگر قابلیت های سامانه فوق است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند.

مرز مهران اصلی ترین و مهمترین مرز زمینی کشور محسوب می شود و نزدیک ترین مسافت را با عتبات عالیات دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha